arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۸۵۱۹۹
تاریخ انتشار: ۵۱ : ۱۶ - ۲۷ آبان ۱۳۹۹

وزیر آموزش و پرورش: آموزش غیرحضوری دانش‌آموزان اول و دوم دبستان و هنرستانی‌ها ممکن نیست / با آرام شدن بیماری باید زمینه حضور در مدرسه فراهم شود / ترجیح ما این است امتحانات نهایی حضوری باشد

وزیر آموزش و پرورش گفت: نمی‌توانیم دانش‌آموزان اول و دوم دبستان و هنرستانی‌ها را غیرحضوری آموزش دهیم. با آرام شدن بیماری باید زمینه حضور در مدرسه فراهم شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزیر آموزش و پرورش گفت: نمی‌توانیم دانش‌آموزان اول و دوم دبستان و هنرستانی‌ها را غیرحضوری آموزش دهیم. با آرام شدن بیماری باید زمینه حضور در مدرسه فراهم شود.

محسن حاجی‌میرزایی، وزیر آموزش و پرورش در دومین اجلاسیه سیزدهمین کنگره اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان اظهار کرد: محیط زندگی ما محیط پویایی بوده و تغییرات بسیار پرشتاب است، نقشها دائما تغییر پیدا می‌کند و کیفیت ایفای نقشهای قبلی هم تحت تاثیر قرار می‌گیرد.

وی افزود: این تغییرات هم سلامت جسمی و روانی و هم سلامت اجتماعی را مورد مخاطره قرار می‌دهد و افراد را از فردی فعال به فردی منفعل تبدیل می‌کند آنچه همه ما باید مراقبت کنیم این است که نسلها باید از آسیب تغییرات مصون باشند.

وزیر آموزش و پرورش گفت: پیشگیری از آسیبهای اجتماعی دغدغه اصلی آموزش و پرورش است، آنها بیش از بقیه در معرض این مخاطرات هستند و باید این موضوع را مورد توجه قرار دهیم. بر این اساس در آموزش و پرورش، نظام مراقبتهای اجتماعی دانش‌آموزان را اجرا می‌کنیم.

مدرسه از دانش‌آموزان مراقبت می‌کند

حاجی‌میرزایی عنوان کرد: اعتقاد داریم هیچ چیزی نمی‌تواند جایگزین حضور دانش آموزان در مدرسه شود، امیدواریم جامعه ما از مواجهه هیجانی با پدیده‌ها خارج شود، مدرسه جایی است که از دانش آموزان مراقبت می‌کند. نمی‌توانیم دانش‌آموزان پایه اول و دوم ابتدایی و دانش‌آموزان هنرستانی را تحت آموزش غیرحضوری قرار دهیم؛ با آرام شدن بیماری به تدریج باید زمینه حضور دانش‌آموزان در مدرسه فراهم شود.

وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: مدرسه محل اتصال خانواده با مدیر و معلم است و اگر مدرسه تعطیل شود این حلقه اتصال را حذف کردیم و تنها زمانی مدرسه کاملا بسته می‌شود که هیچ کس حق ندارد سرکارش حاضر شود؛ البته که قطعا کار در این فضا فرصت‌ها و تهدیدهایی دارد که باید از آن مراقبت کنیم.

حاجی‌میرزایی تصریح کرد: بنا بر فرمایشات مقام معظم رهبری جامعه باید در برابر تکانه‌های موجود روی پای خود بایستد و بر این اساس شبکه شاد را ایجاد کردیم که مولودی 6 ماهه است و ظرفیت بالایی برای تعامل با ذینفعان ما ایجاد کرده است.

ترجیح ما این است امتحانات نهایی حضوری باشد

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: امتحانات نهایی را برای حدود 700 هزار نفر برگزار کردیم و مشکلی هم پیش نیامد، ترجیح ما این است،

منبع: تسنیم

نظرات بینندگان