arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۸۵۷۳۲
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۰۹ - ۰۱ آذر ۱۳۹۹

عضو ستاد کرونا: ۸۵ درصد مبتلایان نیاز به بستری ندارند / مبتلایان خفیف کرونا از آویشن و شربت زوفا استفاده کنند / مولتی ویتامین و ب کمپلکس تاثیر چندانی در تقویت سیستم ایمنی بدن ندارند

عضو ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: ۸۵ درصد مبتلایان به ویروس کرونا نیاز به مراجعه به مراکز درمانی ندارند زیرا دارای علائم خفیف بیماری هستند و می‌توانند با بستری در منزل و مراقب بهبود یابند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

عضو ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: ۸۵ درصد مبتلایان به ویروس کرونا نیاز به مراجعه به مراکز درمانی ندارند زیرا دارای علائم خفیف بیماری هستند و می‌توانند با بستری در منزل و مراقب بهبود یابند.

دکتر مسعود مردانی روز شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: در واقع مبتلایان به علائم خفیف ویروس کرونا در صورت داشتن علائمی از قبیل تنگی نفس، ادامه تب بیش از چهار روز، احساس فشار بر روی قفسه سینه یا کاهش سطح هوشیاری که از نشانه های خطر در بیماری کرونا است باید به مراکز درمانی مراجعه کنند.

وی اظهار داشت: در مجموع افرادی که دارای فرم خفیف بیماری کرونا یا علائم کم هستند می توانند با استراحت در منزل و استفاده از مایعات، میوه و سبزیجات تازه حتی بدون نیاز به دارو مدت درمان خود را طی کرده و بهبود یابند.

مبتلایان خفیف کرونا از آویشن و شربت زوفا استفاده کنند

استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با تاکید بر اینکه گیاهان دارویی و طب سنتی در بهبود بیماری حاد کرونا تاثیری ندارند، گفت: با توجه به اینکه هیچ گونه داروی گیاهی در درمان موارد شدید بیماری کرونا نقشی ندارد اما در مواردی مبتلایان خفیف به ویروس کرونا می توانند برای آرامش گلو و تسکین سرفه از آویشن یا شربت زوفا که مورد تایید وزارت بهداشت نیز هستند، استفاده کنند.

دکتر مردانی با بیان اینکه مبتلایان خفیف ویروس کرونا همچنین می توانند از داروهای گیاهی کاهش تب استفاده کنند، افزود: البته هر فرد مبتلا به کرونا که یکی از شرایط حاد اعلام شده را داشته باشد برای درمان نیاز به بستری دارد.

عضو ستاد ملی مقابله با کرونا تصریح کرد: استفاده بیماران حاد از داورهای گیاهی علاوه بر اینکه تاثیری در بهبودی آنان نخواهد داشت بلکه ممکن است منجر به تشخیص دیر هنگام در بیماری یا دیگر عوارض آن شود که در این صورت هرگونه احتمال نتیجه عکس دور از انتظار نیست.

اخبار کذب کرونا سبب تشویش ذهن می شود

دکتر مردانی با بیان اینکه فضای مجازی یک فضای آزاد و غیر قابل کنترل است، گفت: اخبار و اطلاعات منتشره شده در فضای مجازی در خصوص کرونا عموما کذب بوده و مخاطبان را دچار تشویش ذهن و سردرگمی می کند.

استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با تاکید بر اینکه مراجع ذی صلاح باید با روشی مناسب جلوی انتشار اینگونه اخبار در فضای مجازی را بگیرند، اظهار داشت: مردم باید برای دریافت آخرین اخبار و اطلاعات مستند به سایت های معتبر و از طریق ستاد ملی مقابله با کرونا کسب اطلاعات کنند.

مولتی ویتامین و ب کمپلکس تاثیر چندانی در تقویت سیستم ایمنی بدن ندارند

عضو ستاد ملی مقابله با کرونا با تاکید بر اینکه داروهای تقویتی از قبیل مولتی ویتامین، ب کمپلکس و غیره تاثیر بسیار کمی در تقویت سیستم ایمنی بدن دارند، افزود: استراحت کافی در طول ۲۴ ساعت، استفاده از غذاهای مناسب، سبزیجات، میوه و دوری از استرس بهترین راه تقویت و افزایش سیستم ایمنی بدن است.

نظرات بینندگان