arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۸۶۲۰۹
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۱۷ - ۰۳ آذر ۱۳۹۹

وزیر بهداشت: از ۴منبع ایران برای خرید ۱۸میلیون دوز واکسن کرونا استفاده کرده ایم / واکسن تولید داخل نیز، از روزهای آینده حداقل یکی از آنها کار کلینیکال ترایال را روی مدل‌های انسانی شروع می کند

وزیر بهداشت گفت: ما از سه مسیر این فرایند را دنبال می‌کنیم‌. اول؛ خرید واکسن از منابعی است که در دنیا تایید شدند؛ ما جزو کشورهایی هستیم که اختیار تعیین منبع با خودمان است. ما چهار منبع را برای خرید انتخاب کردیم که حدود ۱۸ میلیون دوز قرار است خریداری کنیم و مقداری هم از منابع دیگر و واکسن‌سازهای دنیا که مازاد برتولید بود را مذاکره خرید کردیم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزیر بهداشت آخرین اقدامات انجام شده برای خرید واکسن خارجی کرونا و همچنین اقدامات انجام برای تولید واکسن ایرانی این بیماری را تشریح کرد.

به گزارش ایسنا، دکتر سعید نمکی در حاشیه دهمین جلسه کمیته ملی کووید۱۹، گفت: ما در کمیته واکسیناسیون با کمک دانشمندان، محققین و صاحب نظرانی که در کمیته حضور دارند کار واکسن کووید۱۹ را دنبال کردیم.

وی افزود: ما از سه مسیر این فرایند را دنبال می‌کنیم‌. اول؛ خرید واکسن از منابعی است که در دنیا تایید شدند؛ ما جزو کشورهایی هستیم که اختیار تعیین منبع با خودمان است. ما چهار منبع را برای خرید انتخاب کردیم که حدود ۱۸ میلیون دوز قرار است خریداری کنیم و مقداری هم از منابع دیگر و واکسن‌سازهای دنیا که مازاد برتولید بود را مذاکره خرید کردیم.

نمکی تاکید کرد: در مسیر دوم تهیه واکسن باید بتوانیم در قالب قرارداد مشترک، تولید داخل و دانش فنی بیرون مسیر را دنبال کنیم. گزارش امروز جلسه این بود که در این راه هم با دو و سه کشور خوب پیش رفتیم.

وی درباره مسیر سوم تهیه واکسن، اظهار کرد: مسیر سوم تکیه بر دانش و تولیدات داخلی است که ۴ مورد از اینها هفته پیش در قالب وبیناری با سازمان بهداشت جهانی مطرح شد و گزارشاتی ارائه شد و امیدواریم ۲ مورد از آنها در روزهای آتی و جلسه‌ای که روز چهارشنبه داریم اجازه فاز انسانی برای کلینیکال ترایال را دریافت کنند و از روزهای آینده حداقل یکی از آنها کار کلینیکال ترایال را روی مدل‌های انسانی شروع کند.

نظرات بینندگان