arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۸۶۲۳۸
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۲۰ - ۰۳ آذر ۱۳۹۹

انگلیس: با همتایان آلمانی و فرانسوی در خصوص ایران رایزنی کردم / بر همکاری تروئیکای اروپا در خصوص تهران تأکید کردم

«دومینیک راب»، «هایکو ماس» و «ژان ایو لودریان»، وزرای خارجه انگلیس، آلمان و فرانسه امروز دوشنبه دیدار و در خصوص ایران بحث و تبادل نظر کردند. «دومینیک راب»، وزیر امور خارجه انگلیس در توئیتر نوشت: «در گفت‌وگوهای امروزمان با همتایان فرانسوی و آلمانی‌ام، ژان ایو لودریان و هایکو ماس، من بر تعهدمان برای مقابله جمعی با کووید-۱۹، محافظت از زمین در برابر تغییرات جوی و همکاری در خصوص ایران تأکید کردم.»
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزیر خارجه انگلیس می‌گوید با همتایان آلمانی و فرانسوی خود در خصوص ایران رایزنی کرده است.

به گزارش  فارس، «دومینیک راب»، «هایکو ماس» و «ژان ایو لودریان»، وزرای خارجه انگلیس، آلمان و فرانسه امروز دوشنبه دیدار و در خصوص ایران بحث و تبادل نظر کردند.

«دومینیک راب»، وزیر امور خارجه انگلیس در توئیتر نوشت: «در گفت‌وگوهای امروزمان با همتایان فرانسوی و آلمانی‌ام، ژان ایو لودریان و هایکو ماس، من بر تعهدمان برای مقابله جمعی با کووید-۱۹، محافظت از زمین در برابر تغییرات جوی و همکاری در خصوص ایران تأکید کردم.»

پیش از این سخنگوی وزارت خارجه آلمان گفته بود هایکو ماس با همتایان فرانسوی و انگلیسی خود برای گفت‌وگو درباره توافق هسته‌ای ایران رایزنی خواهد کرد.

سخنگوی وزارت خارجه آلمان تصریح کرد: «همراه با شریکانمان، ما قویاْ از ایران می‌خواهیم نقض این توافق را متوقف کرده و به اجرای کامل همه تعهدات هسته‌ای خود بازگردد.»

کشورهای اروپایی عضو برجام بعد از خروج آمریکا از این توافق هسته‌ای نتوانسته‌اند به وعده‌های خود برای جبران آثار خروج واشنگتن عمل کنند. ایران در واکنش به بی‌عملی کشورهای اروپایی از تعهداتش ذیل توافق هسته‌ای کاسته است.

دولت‌های اروپایی بعد از خروج آمریکا از برجام در اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۹۷، اقداماتی مانند فعال کردن «قانون انسداد تحریم‌ها» یا راه‌اندازی کانال «اینستکس» برای تسهیل تجارت با ایران را در دستور کار قرار داده‌اند.

این راهکار‌ها، به اذعان خود دولت‌های اروپایی تا به حال تنها اثرات نمادین داشته‌اند و نتوانسته‌اند آثار خروج آمریکا از برجام را جبران کنند.

نظرات بینندگان