arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۸۶۲۷۲
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۶ - ۰۴ آذر ۱۳۹۹

صبحانه خبری / اول صبح این خبرها را از دست ندهید / بازداشت ۱۲ نفر از کارکنان قوه قضاییه به اتهام گرفتن رشوه / جزئیات نشست میان نتانیاهو و بن سلمان / کدام خانوارها وام یک ‌میلیونی می‌گیرند؟ / حذف شرط «سند در رهن» و تقویت دلالی خودرو

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

صبحانه خبری / اول صبح این خبرها را از دست ندهید / بازداشت ۱۲ نفر از کارکنان قوه قضاییه به اتهام گرفتن رشوه / جزئیات نشست میان نتانیاهو و بن سلمان / کدام خانوارها وام یک ‌میلیونی می‌گیرند؟ / حذف شرط «سند در رهن» و تقویت دلالی خودرو

در بسته خبری پیش رو، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید

در نشست میان نتانیاهو و بن سلمان چه گذشت؟: روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از مقامات سعودی نوشت: نشست نخست وزیر اسرائیل و ولیعهد عربستان شامل دو پرونده ایران و عادی سازی روابط بود. مسؤولان و مشاوران ارشد دولتی عربستان که در جریان مذاکرات بین بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل و محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان بودند، به این روزنامه گفتند، این نشست دو ساعت طول کشید و در جریان آن به هیچ توافقنامه ریشه‌ای دست یافته نشد.

کدام خانوارها وام یک ‌میلیونی می‌گیرند؟: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در اطلاعیه‌ای شرایط و زمان پرداخت تسهیلات جدید کرونایی را اعلام کرد. تمامی افرادی که در نوبت قبل، وام کرونای معیشتی دریافت کرده‌اند و درآمد ثابت ندارند، می‌توانند متقاضی دریافت وام یک‌میلیون‌تومانی باشند؛ متقاضیان وام یک‌میلیونی از ۴ آذر باید درخواست خود را پیامک کنند.

واکسن کرونای دانشگاه آکسفورد ۷۰ درصد موثر است: براساس تازه‌ترین داده‌هایی که از یک آزمایش بزرگ به دست آمده واکسن ویروس کرونای ساخته شده توسط دانشگاه آکسفورد ۷۰ درصد از دچار شدن افراد به علائم کووید ۱۹ جلوگیری می‌کند. به گفته کارشناسان علمی، واکسن دانشگاه آکسفورداگر چه تنها ۷۰ درصد موثر است، اما به مراتب ارزان‌تر از واکسن دو شرکت داروسازی فایزر و مدرناست و ذخیره و دسترسی به آن در هر گوشه دنیا آسان‌تر از دو مورد واکسن دیگر است.

جو بایدن از تیم امنیت ملی و سیاست خارجی خود رسما رونمایی کرد: «جو بایدن» نامزد حزب دموکرات که طبق برآورد رسانه‌ها پیروز انتخابات آمریکا اعلام شده «آنتونی بلینکن» را رسما به عنوان عهده‌دار تصدی سمت وزارت خارجه معرفی کرد. «جان کری» وزیر خارجه دولت اوباما نیز در دولت بایدن نماینده ویژه دولت در موضوع آب‌وهوا خواهد شد. «لیندا توماس گریفیلد» توسط بایدن به عنوان نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد معرفی شد.

بازداشت ۱۲ نفر از کارکنان قوه قضاییه به اتهام گرفتن رشوه: حجت الاسلام عبداللهی، رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه خبر داد که در ماه های اخیر ۱۲ نفر از کارکنان دستگاه قضا در بخش‌های مختلف به اتهام ارتشاء دستگیر و همچنین ۱۸ نفر از وکلایی که در بخش‌های مختلف قضایی برای اعمال نفوذ در پرونده‌ها با پرداخت رشوه تلاش می‌کردند بازداشت شدند.

وزارت کشور: همراه داشتن کارت ملی در سراسر کشور الزامی می‌شود: رئیس کمیته اجتماعی انتظامی ستاد ملی مقابله با کروناگفت: همه افراد طبق قانون مکلف هستند کارت ملی را همراه داشته باشند و این پیشنهاد به ستاد ملی ارائه می‌شود و در صورت تصویب، همه مکلف هستند کارت ملی را همراه داشته باشند.

حذف شرط «سند در رهن» و تقویت دلالی خودرو: در حالی که به گفته مسئولان وزارت صنعت و مدیران شرکت های خودروساز، در رهن ماندن سند خودروهای فروش فوق العاده و پیش فروش عاملی برای واقعی شدن تقاضای خرید خودرو و کاهش دلال بازی در این بازار می‌شود، ایران خودرو در جدیدترین پیش فروش محصولات خود، این شرط را حذف کرده و قرار نیست سند خودروهای عرضه شده در رهن باقی بماند.

۴۵۳ فوتی جدید کرونا در کشور: دکتر سیماسادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت گفت: از دیروز تا امروز ۳ آذر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۲ هزار و ۴۶۰ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که دو هزار و ۷۴۴ نفر از آنها بستری شدند. لاری ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۴۵۳ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۴۵ هزار و ۲۵۵ نفر رسید. وی افزود: استانهای تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان، یزد و کردستان در وضعیت قرمز قرار دارند.

عضو شورای نگهبان: اعطای صلاحیت به سازمان تعزیرات برای رسیدگی امور قضایی، مغایر قانون شناخته شد: هادی طحان نظیف عضو حقوقدان شورای نگهبان در گزارش ۵۶ از سلسله گزارش‌های خود از جلسات شورای نگهبان نوشت: چهارشنبه ۲۸ آبان‌ماه ۱۳۹۹ شورای نگهبان صبح، عصر و شب جلسه داشت. عضو حقوقدان شورای نگهبان اعلام کرد: در این جلسه اعطای صلاحیت به سازمان تعزیرات حکومتی برای رسیدگی به مواردی که دارای ماهیت قضایی است، مغایر قانون اساسی شناخته شد. هادی طحان نظیف

رونمایی و الحاق ناوشکن تمام ایرانی «دنا» در آینده نزدیک: وزیر دفاع در گردهمایی ویدئو کنفرانسی بسیجیان وزارت دفاع گفت: در آینده نزدیک ناوشکن تمام ایرانی دنا را که به لحاظ امکانات و تجهیزات و عملکرد متفاوت از ناوشکن های هم نسل خود است؛ رونمایی و تحویل نیروی دریایی ارتش خواهیم داد.

توصیه‌های سه‌گانه اشتون به بایدن برای حفظ برجام: «کاترین اشتون» مسؤول اسبق سیاست خارجی اتحادیه اروپا که در دوره مسؤولیتش در مذاکرات هسته‌ای با ایران نقش داشت، در مقاله‌ای به «جو بایدن» سه توصیه برای حفظ برجام ارائه کرد. وی نوشت: نخست، تیمش را تقویت کند. دوم آنکه برجام را بعنوان توافق اول قرار دهد، نه توافق آخرین. سوم آنکه برجام را بر پایه قوی‌تری قرار دهد

 

 

نظرات بینندگان