arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۸۶۴۰۹
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۱۸ - ۰۴ آذر ۱۳۹۹

روحانی: در جهت تامین سلامت مردم ، هم از توان داخلی بهره خواهیم برد هم اقدامات خرید واکسن از کشورهای خارجی را انجام می دهیم / ردیابی مبتلایان باید با‌ قدرت انجام گیرد

رئیس جمهور روز سه شنبه در جلسه کمیته های تخصصی ستاد ملی مقابله با کرونا، خاطر نشان کرد: دولت در جهت تامین سلامت مردم ، هم از توان داخلی بهره خواهد برد و هم اقدامات موثر درخصوص خرید واکسن از کشورهایی که زودتر به واکسن مطمئن دست یافته اند را انجام داده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس جمهور از همه مردم، صاحبان مشاغل و اصناف بخاطر همکاری برای اجرای مطلوب طرح جامع مقابله با کرونا در کشور قدردانی و ابراز امیدواری کرد که این همکاری مطلوب تا پایان مهار کرونا و عادی شدن اوضاع در شهر های مختلف کشور ادامه داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی روز سه شنبه در جلسه کمیته های تخصصی ستاد ملی مقابله با کرونا، خاطر نشان کرد: صاحبان مشاغل و اصناف برغم متحمل شدن ضرر و زیان اقتصادی ، بخاطر تامین سلامت مردم فعالیت خود را در زمان اعمال محدودیت ها تعطیل کردند و همکاری خوبی با اجرای طرح جامع مقابله با کرونا داشتند که جای قدردانی دارد.

رئیس جمهور همچنین در این جلسه به کمیته های تخصصی ستاد ملی مقابله با کرونا ماموریت داد همه تلاش خود را بعمل آورند تا اقدامات و اطلاع رسانی در اجرای طرح جامع به گونه ای باشد تا با پایان محدودیت های اعمال شده در شهرهای زرد، نارنجی و قرمز پس از خروج از این وضعیت ها، دوباره شاهد بروز بحران و شیوع ویروس نباشیم .

در این جلسه همچنین روسای کمیته های تخصصی گزارشی از اقدامات انجام شده در راستای اجرای طرح جامع ملی مقابله با کرونا ارائه کردند.

کمیته امنیتی – اجتماعی در گزارش خود با اشاره به طرح الزام شهروندان در به همراه داشتن کارت ملی برای استفاده از خدمات شهری از جمله حمل و نقل عمومی، با توجه به اینکه برخی از مردم هنوز کارت ملی خود را دریافت نکرده اند، برامکان استفاده از رسید پیگیری و ضرورت اطلاع رسانی کافی و اقناع سازی و توجیه مردم در این زمینه قبل از اجرای طرح تاکید کرد.

در جلسه امروز کمیته های تخصصی ستاد ملی کرونا همچنین در گزارش قرارگاه عملیاتی ستاد از همکاری مردم و صاحبان مشاغل و اصناف با اجرای طرح جامع و اعمال محدودیت ها در شهرهای زرد، نارنجی و قرمز قدردانی و تاکید شد که کسبه و اصناف همکاری خوبی با این طرح داشته اند به گونه ای که کمتر با جریمه و اعمال قانون مواجه شدیم.

کمیته اطلاع رسانی و تبلیغات ستاد ملی کرونا نیز در گزارش خود از اقدامات و فعالیت رسانه ها در زمینه اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به مردم در ابعاد مختلف خبر داد و با قدردانی از همکاری رسانه ها بویژه رسانه ملی در امر اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به مردم، تاکید کرد: تلاش رسانه ها این بوده است که با اطلاع رسانی دقیق و مستمر، هیچ ابهامی درمورد ضرورت اجرای طرح جامع و اعمال محدودیت های شدید در شهرهای درگیر با ویروس کرونا وجود نداشته باشد.

در این جلسه همچنین کمیته اقتصادی گزارش کاملی از هماهنگی با دستگاه های ذیربط درخصوص ارائه بسته های حمایتی به افراد نیازمند و همچنین مشاغل زیان دیده از کرونا ارائه و بر تدام ارائه این کمک های حمایتی تا پایان سال تاکید کرد.

کمیته بهداشتی و درمانی ستاد ملی کرونا نیز در این جلسه از مراحل ساخت و دستیابی به واکسن، ارائه دستاوردهای ایران در این زمینه به سازمان بهداشت جهانی و ثبت شدن نام ایران در زمره سازندگان واکسن در جهان و همچنین اقدامات انجام شده برای خرید واکسن خارجی، گزارشی ارائه کرد.

رئیس جمهور با قدردانی از تلاش های صورت گرفته در زمینه ساخت واکسن و اقدامات انجام شده برای خرید واکسن از خارج کشور، گفت: بی تردید با توجه به قوت ها و توانایی های علمی و تکنولوژیک در داخل کشور ، ایران با اتکا به دانشمندان خود توانایی ساخت واکسن در داخل کشور را خواهد داشت و با توجه به فراهم آوری زیر ساخت های لازم قادر به تولید انبوه خواهد بود.

رئیس جمهور تاکید کرد: دولت در جهت تامین سلامت مردم ، هم از توان داخلی بهره خواهد برد و هم اقدامات موثر درخصوص خرید واکسن از کشورهایی که زودتر به واکسن مطمئن دست یافته اند را انجام داده است.

دکتر روحانی همچنین پس از ارائه گزارش کمیته بهداشتی و درمانی از اتمام اقدامات و آماده سازی ردیابی هوشمند مبتلایان و کسانی که تست آنان مثبت شده است، با قدردانی از اقدامات انجام شده در این زمینه ، گفت: تست گسترده و ردیابی مبتلایان به عنوان یکی از راهبردهای اصلی طرح جامع مقابله با کرونا می بایست با قدرت انجام گیرد چرا که با افزایش تست ها به 100هزار در روز، ردیابی مبتلایان و نزدیکان آنان مهم ترین گام در جهت کاهش آمار مرگ و میر خواهد بود و امیدوارم این اقدامات هر چه سریعتر به قطع زنجیره ابتلا بیانجامد و به مرحله قطع زنجیره برسیم.

نظرات بینندگان