arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۸۶۵۵۵
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۱۶ - ۰۵ آذر ۱۳۹۹
در گفتگو با «انتخاب»؛

ابراهیم عزیزی، نماینده مجلس: منظور امام این نبود که نظامی ها نمی‌توانند نامزد شوند / نظامی ها مذاکره را بهتر بلدند / تمام مشکلات تهران هم در دوره ی همان سرهنگ حل شد / بهترین دوران فروش نفت در دوره رستم قاسمی بود / مگر روحانی حقوق‌دان چه گلی به سر مملکت زد که نظامیان نتوانند؟

یک نماینده مجلس گفت: آقای روحانی هفت سال است که می‌گوید من سرهنگ نیستم و حقوق‌دانم ولی در این هفت سال چه گلی به سر این مملکت زده است? بزرگترین مشکلات امروز کشور ما ساخته دست همان کسی است که با افتخار می‌گفت من سرهنگ نیستم و حقوق‌دان هستم. این در حالی است که افراد نظامی با توجه به سوابق تشکیلاتی و انضباطی خودشان می‌توانند نظم بهتری به مدیریت امور بدهند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ابراهیم عزیزی، نماینده مجلس: منظور امام این نبود که نظامی ها نمی‌توانند نامزد شوند / نظامی ها مذاکره را بهتر بلدند / تمام مشکلات تهران هم در دوره ی همان سرهنگ حل شد / بهترین دوران فروش نفت در دوره رستم قاسمی بود / مگر روحانی حقوق‌دان چه گلی به سر مملکت زد که نظامیان نتوانند؟یک نماینده مجلس گفت: آقای روحانی هفت سال است که می‌گوید من سرهنگ نیستم و حقوق‌دانم ولی در این هفت سال چه گلی به سر این مملکت زده است? بزرگترین مشکلات امروز کشور ما ساخته دست همان کسی است که با افتخار می‌گفت من سرهنگ نیستم و حقوق‌دان هستم. این در حالی است که افراد نظامی با توجه به سوابق تشکیلاتی و انضباطی خودشان می‌توانند نظم بهتری به مدیریت امور بدهند.

ابراهیم عزیزی در گفت‌وگو با «انتخاب» درباره نامزدی چهره‌های نظامی در انتخابات ریاست جمهوری 1400، گفت: ما اگر به تاریخ نگاه کنیم و جهان امروز را ببینیم، متوجه خواهیم شد بسیاری از کشورهایی که موفق بودند از گزینه‌های منضبط و با دسیپلین و نظامی در امور اجرایی و سایر موضوعات استفاده کردند و لذا این نمی‌توان مساله نگران‌کننده‌ای باشد.

این نماینده شیراز در مجلس شورای اسلامی با طرح این سوال که آقای روحانی هفت سال است که می‌گوید من سرهنگ نیستم و حقوق‌دانم ولی در این هفت سال چه گلی به سر این مملکت زده است، گفت: بزرگترین مشکلات امروز کشور ما ساخته دست همان کسی است که با افتخار می‌گفت من سرهنگ نیستم و حقوق‌دان هستم. این در حالی است که افراد نظامی با توجه به سوابق تشکیلاتی و انظباطی خودشان می‌توانند نظم بهتری به مدیریت امور بدهند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه در پاسخ به این پرسش که آیا یک چهره نظامی می‌تواند در عرصه سیاسی و اقتصادی یا سیاست خارجه موفق باشد، گفت: قطعا از خیلی از افرادی که ادعای آن را دارند، بهتر خواهن بود. نظامیان بهتر مذاکره را بلد هستند، چراکه با شجاعت و اقتدار و عزت پای میز مینشینند و ترس و لرزی ندارند.

این نماینده اصولگرای مجلس با طرح این سوال مگر مشکلات بزرگ شهر تهران به دست چه کسی حل شد و تحولات گسترده پایتخت در دوران چه کسی رقم خورد، گفت: تمام مشکلات تهران در دوران همان فردی که بهش لقب سرهنگ داده بودند، حل شد. اگر نظامیان نمی‌توانند موفق باشند، پس چرا قبلی‌ها و بعدی‌ها نتوانستند مشکلات شهر تهران را حل کنند یا تحولاتی را رقم بزنند؟

وی در پاسخ به این پرسش که آیا ورود نظامیان با سخنان امام(ره) مبنی بر ضرورت عدم ورود نظامیان به سیاست تضادی ندارد، گفت: متاسفانه برخی سخنان امام(ره) را آن طوری که دوست دارند، تعبیر و تفسیر می‌کنند. منظور امام(ره) این نبود که افراد نظامی نمی‌توانند نامزد بشوند یا برخی موضوعاتی که بعضا از زبان برخی‌ها می‌شنویم. فراموش نکنید که یک رییس جمهور نظامی به معنای آن نیست که دولت یا حکومت نظامی شود.

عزیزی در پاسخ به این پرسش که آیا ورود یک چهره نظامی به انتخابات و حمایت یا عدم حمایت جریان‌های سیاسی از او باعث نمی‌شود تا در آینده آن نهاد نظامی به آن جریان سیاسی نزدیک یا از آن فاصله بگیرد، تصریح کرد: من موافق نیستم و این مقایسه و تفسیر را کاملا باطل می‌دانم.

وی افزود: شما به تخصص‌های لازم برای ریاست جمهوری اشاره کردید ولی من می‌خواهم بپرسم که آیا آقای روحانی که خودش را حقوق‌دان می‌داند، اقتصاد و عمران بلد بود؟ بدتر اینکه همین آقای حقوق‌‌دان هم برجام را به عنوان یک فاجعه پذیرفت. من تصور می‌کنم، کسانی که دنبال رشد و عزت و اقتدار ایران نیستند، این حرف‌ها را می‌زنند. وگرنه سوابق نظامیان در عرصه اجرایی مشخص است. عملکرد آقای قالیباف در تهران یک کارنامه درخشان است.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه با اشاره به وزارت رستم قاسمی به عنوان یک چهره نظامی در وزارت نفت، گفت: بهترین دوران فروش نفت را ما در دوره آقای قاسمی داشتیم. همان پالایشگاه‌ها و تاسیسات نفتی و پتروشیمی‌ها که امروز به آن می‌نازند، ماحصل دوران آقای قاسمی است. مگر امروز جز خاتم الانبیا کس دیگری در ایران پروژه‌های بزرگ عمرانی انجام می‌دهد. چرا یک عده نگران حضور نظامیان هستند؟

نظرات بینندگان