arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۸۶۶۲۵
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۲۳ - ۰۵ آذر ۱۳۹۹

حریرچی: تامین واکسن مورد نیاز کشور از سه مسیر در حال تحقق است / اولویت ارائه واکسن کرونا با سالمندان و بیماران صعب العلاج است

دکتر حریرچی، معاون‌کل وزارت بهداشت، در برنامه تلویزیونی گفت: تامین واکسن مورد نیاز کشور از سه مسیر در حال تحقق است؛ امروز در کمیته اخلاق یکی از واکسن هایمان همانطوری که دکتر نمکی وزیر بهداشت اعلام کردند آزمایش انسانی خود را آغاز کردند. ما به اتکای دانشمندانمان همانند سایر کشورها خواهیم توانست واکسن را تولید کنیم. وی افزود: مهم ترین اولویت هایی که فعلا وجود دارد یکی افراد مسن هستند و دیگری افرادی با بیماری های صعب العلاج ضعیف کننده سیستم ایمنی و همچنین کادر بهداشت و درمان که در خط مقدم مقابله با بیماری کرونا هستند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

معاون‌کل وزارت بهداشت امشب در برنامه تلویزیونی از تامین واکسن مورد نیاز کشور از سه مسیر گفت.


به گزارش انتخاب، دکتر حریرچی، معاون‌کل وزارت بهداشت، در برنامه تلویزیونی گفت: تامین واکسن مورد نیاز کشور از سه مسیر در حال تحقق است؛ یکی تولید ایران است، ما کشوری هستیم که سابقه انستیتو پاستور و انستیتو سرم سازی رازی را داریم. پیگیری هایی که شده دانشمندان جوان و شرکت های دانش بنیانمان و نهادهای انقلابی و مردمی که حمایت کردند وضعیت خوبی دارند.

وی افزود: امروز در کمیته اخلاق یکی از واکسن هایمان همانطوری که دکتر نمکی وزیر بهداشت اعلام کردند آزمایش انسانی خود را آغاز کردند. ما به اتکای دانشمندانمان همانند سایر کشورها خواهیم توانست واکسن را تولید کنیم.

حریرچی در ادامه گفت: دو مسیر مهم دیگر را نیز پیگیری می کنیم؛ یکی خرید از کشورهای دیگر که در کنواسیونی که تحت نظر سازمان جهانی بهداشت و یونیسف فعالیت می کند تحت عنوان کواکس، قرار داریم و ما سبد مطلوب تر و اختیاری را انتخاب کردیم.  ما جزء کشورهایی هستیم که پول می دهیم نه کشورهایی که صرفا واکسن هایی به آن ها اهدا می شود و سبد مناسب تری نیز انتخاب کرده ایم و همزمان با دیگر کشورها واکسن را دریافت خواهیم کرد. روش دیگر هم اینکه تولید مشترک با کشورهای دیگر را پیگیری میکنیم که این روش 42 میلیون واکسن در اختیار ما قرار خواهد داد.

معاون‌کل وزارت بهداشت گفت: مردم ما انتظار دارند توزیع واکسن بر اساس اصول علمی و عدالت محور باشد و هیچ تبعیضی قائل نشویم والویت بندی های شفاف و روشن ارائه شود.

وی افزود: مهم ترین اولویت هایی که فعلا وجود دارد یکی افراد مسن هستند و دیگری افرادی با بیماری های صعب العلاج ضعیف کننده سیستم ایمنی و همچنین کادر بهداشت و درمان که در خط مقدم مقابله با بیماری کرونا هستند.

وی در ادامه گفت: قاعدتا هیچ کس در دریافت واکسن، شهروندتر یا درجه یک و درجه  دو نخواهد بود.

نظرات بینندگان