arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۸۶۶۳۸
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۶ - ۰۶ آذر ۱۳۹۹

صبحانه خبری / اول صبح این خبرها را از دست ندهید / دیگو مارادونا درگذشت / حریرچی: تامین واکسن مورد نیاز کشور از سه مسیر در حال تحقق است / سنای فرانسه خواستار به رسمیت شناختن «قره‌باغ» به عنوان جمهوری مستقل شد / وزیر بهداشت: برای ۲۱میلیون‌نفر واکسن کرونا می‌خریم / صدا و سیما:‌ یک جاسوس اسرائیلی با سه تاجر ایرانی تبادل شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

صبحانه خبری / اول صبح این خبرها را از دست ندهید / دیگو مارادونا درگذشت / حریرچی: تامین واکسن مورد نیاز کشور از سه مسیر در حال تحقق است / سنای فرانسه خواستار به رسمیت شناختن «قره‌باغ» به عنوان جمهوری مستقل شد / وزیر بهداشت: برای ۲۱میلیون‌نفر واکسن کرونا می‌خریم / صدا و سیما:‌ یک جاسوس اسرائیلی با سه تاجر ایرانی تبادل شد

در بسته خبری پیش رو، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید

دیگو مارادونا درگذشت: دیگو مارادونا اسطوره فوتبال جهان فوت کرد. وی پیش از این به دلیل تومور در مغز در بیمارستان بستری شده بود و مورد جراحی واقع شده بود. مارادونا اولین بازیکن در تاریخ فوتبال بود که دو مرتبه رکورد نرخ نقل و انتقالات را در جهان شکست. مارادونا در رده ملی ۹۱ بار برای تیم ملی آرژانتین به میدان رفت و ۳۴ بار گلزنی کرد.

روحانی: تراکم در حمل‌ونقل در برخی ساعات نقطه ضعف است: رییس جمهور گفت: هیچ راهی برای مقابله با کرونا به‌جز رعایت کردن و فاصله گرفتن نداریم، شاید در آینده به دارو و واکسن هم برسیم. در ستاد کرونا ۱۴ تصمیم عملیاتی گرفتیم به‌زودی که اجرا می‌شود، می‌دانیم که اقدامات دولت نمی‌تواند تمام سختی‌ها را جبران کند اما تلاش می‌کنیم.

عادل فردوسی‌پور از یک برنامه دیگر هم حذف شد: طی چند سال گذشته به غیر از فوتبال ۱۲۰ عادل برنامه پرطرفدار مجله لیگ قهرمانان اروپا را هم برای شبکه ورزش به صورت هفتگی روی آنتن می‌برد و خودش گوینده اصلی این برنامه بود اما آن‌طور که مشخص است این برنامه هم از عادل گرفته شده و پیمان یوسفی به جای عادل این برنامه را روی آنتن می‌برد.

حریرچی: تامین واکسن مورد نیاز کشور از سه مسیر در حال تحقق است: دکتر حریرچی، معاون‌کل وزارت بهداشت، در برنامه تلویزیونی گفت: تامین واکسن مورد نیاز کشور از سه مسیر در حال تحقق است؛ امروز در کمیته اخلاق یکی از واکسن هایمان همانطوری که دکتر نمکی وزیر بهداشت اعلام کردند آزمایش انسانی خود را آغاز کردند. ما به اتکای دانشمندانمان همانند سایر کشورها خواهیم توانست واکسن را تولید کنیم. وی افزود: مهم ترین اولویت هایی که فعلا وجود دارد یکی افراد مسن هستند و دیگری افرادی با بیماری های صعب العلاج ضعیف کننده سیستم ایمنی و همچنین کادر بهداشت و درمان که در خط مقدم مقابله با بیماری کرونا هستند.

سنای فرانسه خواستار به رسمیت شناختن «قره‌باغ» به عنوان جمهوری مستقل شد: مجلس سنای فرانسه دیروز چهارشنبه با تصویب قطعنامه‌ای از دولت این کشور خواست منطقه مورد مناقشه قره‌باغ کوهستانی را به عنوان یک جمهوری مستقل به رسمیت بشناسد. هیچ کشوری این منطقه را که از چند دهه قبل میان جمهوری‌های آذربایجان و ارمنستان مورد مناقشه بوده به عنوان جمهوری مستقل به رسمیت نشناخته است.

وزیر بهداشت: برای ۲۱میلیون‌نفر واکسن کرونا می‌خریم: سعید نمکی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: حدود ۴۲ میلیون دوز واکسن کرونا برای واکسیناسیون ۲۱ میلیون نفر از کمپانی های خارجی خریداری می کنیم، تولید واکسن کرونا در ایران نیز به خوبی پیش می رود و از هفته آینده آزمایش این واکسن روی انسان آغاز می شود.

بلومبرگ: آمریکا پنج شرکت روسی چینی را به دلیل ارتباط با ایران تحریم کرد: شبکه بلومبرگ دقایقی پیش گزارش داد، دولت ترامپ پنج شرکت چینی و روسی را به دلیل ارتباط با ایران تحریم کرد. پیش از این آبرامز نماینده ویژه وزارت امور خارجه آمریکا در امور ایران در موسسه بیروت اعلام کرده بود که وزارت خزانه داری ایالت متحده قصد دارد در هفته های آینده تحریم های اضافی علیه ایران در رابطه با سلاح، سلاح های کشتار جمعی و نقض حقوق بشر اعلام کند.

ستاد ملی مقابله با کرونا: جلسات مجلس خلاف پروتکل‌های بهداشتی است: علیرضا رئیسی، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: برگزاری هر گونه جلسه با بیش از ۱۵ نفر در فضای بسته ممنوع است و برگزاری جلسه‌ها با این تعداد از افراد در صحن علنی و کمیسیون‌های مجلس شورای اسلامی بر اساس پروتکل‌های بهداشتی نیست.

۴۶۹ فوتی جدید کرونا در کشور: دکتر سیماسادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت گفت: از دیروز تا امروز ۵ آذر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۳ هزار و ۸۴۳ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که دو هزار و ۳۷۰ نفر از آنها بستری شدند. وی ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۴۶۹ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۴۶ هزار و ۲۰۷ نفر رسید. لاری گفت: استانهای تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان، یزد و کردستان در وضعیت قرمز قرار دارند.

صدا و سیما:‌ یک جاسوس اسرائیلی با سه تاجر ایرانی تبادل شد: یک فعال اقتصادی و دو شهروند ایرانی که به اتهامات واهی، در خارج از کشور بازداشت شده بودند، با یک جاسوس دو تابعیتی که برای اسرائیل فعالیت می‌کرد، تبادل و آزاد شدند. کایلی ۳۱ ساله با عنوان استاد دانشگاه و شیعه شناس، به تمام کشور‌های مهم منطقه غرب آسیا سفر کرده بود، ایران مصر، سوریه، عراق، بحرین، کویت و ... او در این سفر‌ها در مجامع علمی و مذهبی حاضر می‌شد و با شخصیت‌های فرهنگی و مذهبی این کشور‌ها در ارتباط بود.

 

نظرات بینندگان