arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۸۶۷۵۷
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۲۲ - ۰۶ آذر ۱۳۹۹

۵ مورد از عوارض پرخوری

تقریبا همه افراد بعد از زیاده روی در غذا دچار مشکلاتی می‌شوند. درواقع پرخوری می‌تواند بسیار خطرناک باشد. این موضوع عوارضی دارد که گاهی بسیار آزار دهنده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

تقریبا همه افراد بعد از زیاده روی در غذا دچار مشکلاتی می‌شوند. درواقع پرخوری می‌تواند بسیار خطرناک باشد. این موضوع عوارضی دارد که گاهی بسیار آزار دهنده است.

 

به گزارش سرویس خواندنی‌های انتخاب، بسیاری از ما در مهمانی و جشن‌های مختلف پرخوری می‌کنیم. اما پرخوری گاهی علل عصبی دارد، به هر حال شاید با مطالعه ۶ مورد از عوارض پرخوری، قانع شومی که نباید این کار را انجام دهیم:

تشنگی

احساس تشنگی می‌کنید

آیا تابحال بعد از خوردن غذا‌های پر از سدیم مانند گوشت یا پیتزا، نیمه شب با تشنگی از خواب بیدار شده اید؟ خوردن مقدار زیادی غذای شوریا سنگین، مانند قیمه، پوره سیب زمینی، گوشت قرمز، نه تنها احساس نفخ را ایچاد می‌کند، بلکه به تشنگی شدید نیز منجر می‌شود.

سوزش معده
سوزش معده یا ریفلاکس اسید دارید

هنگامی که غذا می‌خوریم، معده ما اسید کلریدریک تولید می‌کند تا به هضم غذا کمک کند. با این حال، خوردن مقادیر زیادی غذا به یکباره باعث تولید مقدار زیادی اسید می‌شود که در نهایت می‌تواند به مری باز شود و باعث سوزش معده شود. هضم چربی برای بدن دشوارتر است و در نتیجه، وعده‌های غذایی که چربی بالاتری دارند، باعث سوزش معده یا ریفلاکس اسید می‌شوند.

بی حالی
احساس بی حالی می‌کنید

خوردن یک وعده غذایی بزرگ، به ویژه یک وعده غذایی حاوی کربوهیدرات، انرژی زیادی را برای پردازش از بدن می‌گیرد. خون از مناطق دیگر بدن به سیستم هضم هدایت می‌شود تا در تجزیه وعده‌های غذایی بزرگ کار کند، که می‌تواند منجر به خستگی شود. ناگفته نماند، خوردن بسیاری از غذا‌های پر از کربوهیدرات‌های ساده مانند غذا‌های شیرین مانند پای سیب و کیک پنیری نیز می‌تواند باعث افزایش قند خون شود.

اضطراب
احساس اضطراب و تحریک پذیری می‌کنید

کربوهیدرات‌های تصفیه شده شامل غذا‌هایی است که از آرد سفید و شکر تهیه می‌شوند. وقتی مواد غنی از غلات حذف می‌شود، تنها چیزی که باقی می‌ماند یک کربوهیدرات فاقد خاصیت است. این کربوهیدرات‌های بسیار فرآوری شده باعث افزایش قند خون و انسولین می‌شود. این موضوع در طول شب و هنگام خواب باعث ترشح اپی نفرین می‌شود. اپی نفرین هورمونی است که می‌تواند باعث ضربان قلب سریع، تعریق و لرزش شود. در نتیجه، خواب شما مختل شده و ممکن است روز بعد احساس اضطراب و استرس کنید.

خواب
نمی‌توانید بخوابید

بدن شما یک ساعت شبانه روزی دارد که نه تنها چرخه‌های خواب شما، بلکه همچنین افزایش و کاهش طبیعی هورمون‌های گرسنگی را کنترل می‌کند. هنگام پرخوری، این ریتم طبیعی را برهم می‌زنید، که می‌تواند بر کیفیت خواب آن شب تأثیر منفی بگذارد.

نظرات بینندگان