arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۸۷۴۹۷
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۲۳ - ۱۰ آذر ۱۳۹۹

وزیر ارتباطات: تمام روستاهای کردستان به شبکه اینترنت متصل می‌شوند

محمدجواد آذری‌جهرمی عصر دوشنبه در دیدار با محسن فتحی نماینده مردم سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اگر چه بخاطر کوهستانی و سخت‌گذر بودن کردستان اتصال تمام روستاها به اینترنت کار سختی است اما تلاش می‌کنیم اراده ما از سختی‌ها بزرگتر باشد تا درخواست و دستور مردم اجابت شود. وی اضافه کرد: در حال حاضر ۷۲ درصد روستاهای کردستان به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت متصل هستند و اتصال ۲۸ درصد باقی مانده هم در دست اقدام است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به سختی کار راه‌اندازی سایت مخابراتی در کردستان بخاطر شرایط جغرافیایی اشاره کرد و گفت: قرار است تا پایان امسال تمام روستاهای این استان به شبکه اینترنت متصل شوند.

به گزارش ایرنا، محمدجواد آذری‌جهرمی عصر دوشنبه در دیدار با محسن فتحی نماینده مردم سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اگر چه بخاطر کوهستانی و سخت‌گذر بودن کردستان اتصال تمام روستاها به اینترنت کار سختی است اما تلاش می‌کنیم اراده ما از سختی‌ها بزرگتر باشد تا درخواست و دستور مردم اجابت شود.

وی اضافه کرد: در حال حاضر ۷۲ درصد روستاهای کردستان به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت متصل هستند و اتصال ۲۸ درصد باقی مانده هم در دست اقدام است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه این استان استعداد فراوانی بویژه از لحاظ جوانان تحصیل کرده، گردشگری و کشاورزی دارد، افزود: کارهایی که در یکسال گذشته انجام شده برای جبران عقب ماندگی و توسعه دسترسی‌ها در مناطق شهری کردستان انجام گرفته و اکنون تمام ۳۰ شهر استان متصل به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت پرسرعت هستند.

آذری جهرمی ضمن بیان گزارش عملکرد حوزه وزارت ارتباطات در خصوص توسعه زیرساخت‌های ارتباطی و مخابراتی کردستان، وعده داد مشکلات آنتن دهی و شبکه اینترنت در روستاهای بالای ۲۰ خانوار شهرستان‌های سنندج، دیواندره و کامیاران تا پایان سال جاری برطرف شود.

وی با اشاره به اینکه دلیل عدم پوشش کامل اینترنت در روستاهای کردستان بی توجهی و عدم پیگیری نبوده است، گفت: توپوگرافی استان از جمله دلایل مؤثر در این قضیه است به گونه‌ای که ایجاد سایت تلفن همراه نیاز به سرمایه گذاری حدود ۲۰ میلیارد ریالی دارد و برای شرکت‌های تلفن همراه اقتصادی نیست که در هر روستا یک سایت ایجاد کنند.

نماینده مردم شهرستان‌های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه امروز اینترنت به یکی از اجزای جدایی ناپذیر زندگی انسان تبدیل شده است، افزود: نیاز مردم به اینترنت و فضای مجازی بشدت افزایش یافته و شیوع ویروس کرونا و ضرورت تردد کمتر این نیاز را تشدید کرده است.

محسن فتحی با اشاره به اینکه مشکلات روستاهای کردستان در حوزه اینترنت و آنتن دهی موبایل همچنان ادامه دارد، گفت: در شرایطی که مدارس تعطیل و آموزش‌ها مجازی شده، این معضل دوچندان است و دانش‌آموزان ساکن در بسیاری از روستاها و خانواده‌های آنان را با مشکلات زیادی مواجه کرده است.

وی تاکید کرد: سرعت اینترنت در بسیاری از این روستاها به حدی پایین است که متون ساده هم به سختی ارسال می‌شود و تقریبا می‌توان گفت ارسال فایل ویدیویی غیر ممکن است.

استان کردستان با یک میلیون و ۶۰۳ هزار نفر جمعیت، یک هزار و ۶۹۷ روستای دارای سکنه است.


نظرات بینندگان