arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۸۷۷۱۰
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۶ - ۱۲ آذر ۱۳۹۹

صبحانه خبری / اول صبح این خبرها را از دست ندهید / بازداشت یک قاضی بازنشسته و رئیس اسبق حفاظت اطلاعات دادگستری تهران / کیهان: آموزش زبان عبری تسهیل شود! / ربیعی: براساس اصل ۱۷۶ قانون اساسی، مسئولیت تصمیم‌گیری در خصوص برنامه هسته‌ای فراقوه‌ای است / ریزش‌های عجیب قیمت خودرو در سایه نبود مشتری

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

صبحانه خبری / اول صبح این خبرها را از دست ندهید / بازداشت یک قاضی بازنشسته و رئیس اسبق حفاظت اطلاعات دادگستری تهران / کیهان: آموزش زبان عبری تسهیل شود! / ربیعی: براساس اصل ۱۷۶ قانون اساسی، مسئولیت تصمیم‌گیری در خصوص برنامه هسته‌ای فراقوه‌ای است / ریزش‌های عجیب قیمت خودرو در سایه نبود مشتری

در بسته خبری پیش رو، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید

ریزش‌های عجیب قیمت خودرو در سایه نبود مشتری: با کاهش تورم انتظاری و نرخ ارز از یکسو و اثرات روانی احتمال لغو ممنوعیت واردات خودرو، بازار خودروهای خارجی کشور نیز در مسیر سقوط قیمت قرار گرفت. طبق اخبار رسیده از بازار، طی سه تا چهار هفته گذشته، قیمت خودروهای وارداتی ریزشی شدید را تجربه کرده، تا آنجاکه فعالان بازار از افت قیمت تا مرز ۳۵ درصد نیز صحبت به میان می‌آورند.

ادعای فریدون عباسی: من فخری زاده را جذب کردم: فریدون عباسی رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه امروز دارند فخری زاده را به عنوان یک فرد برجامی معرفی می‌کنند،‌گفت: اساسا به نوعی من فخری زاده را جذب کردم و رساله دکترای وی با من بوده است و عمده تخصص وی هسته‌ای بوده و حتی صداوسیما را هم تحت فشار قرار دادند که او هسته‌ای نیست.

ربیعی: براساس اصل ۱۷۶ قانون اساسی، مسئولیت تصمیم‌گیری در خصوص برنامه هسته‌ای فراقوه‌ای است: ربیعی در خصوص مصوبه امروز مجلس تحت عنوان اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها، اظهار کرد: این موضوع در جلسه روز یکشنبه دولت مورد بحث قرار گرفت و جناب آقای امیری طرح نمایندگان را در دولت مطرح کرد. به نظر دولت موضوع از اختیارات شورای عالی امنیت ملی است و مسئولیت این مصوبات براساس اصل ۱۷۶ قانون اساسی فرا قو‌ه‌ای است و هیچ قوه‌ای نمی‌تواند فارغ از این چارچوب عمل کند و مجلس نمی‌تواند وارد این حوزه شود و قطعاً شورای نگهبان به این موضوع و مصلحت ملی توجه خواهد کرد.

یک قاضی بازنشسته و رئیس اسبق حفاظت اطلاعات دادگستری تهران بازداشت شدند: «م.ش» قاضی بازنشسته و «ا.ض» رئیس اسبق حفاظت اطلاعات دادگستری استان‌های سمنان و تهران به همراه چند تن دیگر از معاونان حفاظت اطلاعات دادگستری تهران و برخی وکلای دادگستری به اتهام تشکیل شبکه ارتشا و اعمال نفوذ دستگیر شده‌اند.

قالیباف: مجلس به جاده یک طرفه برجام پایان داد: رئیس مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه مجلس با تصویب طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها جاده یک طرفه در برجام در مقابل غربی ها را پایان داد، گفت: البته فرصت برای غربی ها جهت عمل به تعهداتشان در برجام وجود دارد که در آن صورت موضوع طبق ماده ای از این طرح قابل مذاکره خواهد بود. محمدباقر قالیباف بعد از تصویب جزئیات طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها و صیانت از منافع ملت ایران گفت: از همه نمایندگان مجلس تشکر می کنم. از صبح در دو جلسه این طرح را به سرانجام رساندند. این مصوبات فرصتی برای مجموعه هسته ای کشور در بعد تحقیقات و صنعتی فراهم می کند.

۳۸۲ فوتی جدید کرونا در کشور: دکتر سیما لاری، سخنگوی وزارت بهداشت گفت: از دیروز تا امروز ۱۱ آذر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۳ هزار و ۸۸۱ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که دو هزار و ۲۳۷ نفر از آنها بستری شدند. لاری ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۳۸۲ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۴۸ هزار و ۶۲۸ نفر رسید. سخنگوی وزارت بهداشت افزود: استانهای تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان، یزد و کردستان در وضعیت قرمز قرار دارند.

واکنش نماینده عربستان در سازمان ملل به ترور شهید فخری زاده: ریاض به هیچ وجه سیاست ترور را قبول ندارد: نماینده دولت سعودی در سازمان ملل ضمن بیان اینکه ریاض سیاست ترور را تأیید نمی‌کند، گفت که ایران نباید احساسی با ترور دانشمند هسته‌ای خود برخورد کند. «عبدالله المعلمی» نماینده عربستان سعودی در سازمان ملل در گفت‌و‌گویی مدعی شد که ریاض به هیچ وجه سیاست ترور را قبول ندارد. او به شبکه روسیا الیوم گفت: «هر دانشمند مسلمانی که مورد حمله قرار گیرد، تمام امت اسلامی خسارت می‌بیند.»

کیهان: آموزش زبان عبری تسهیل شود!: روزنامه کیهان در گزارشی با عنوان «مانیفست آموزشی جوخه‎های ترور صهیونی»، تاکید کرد که «با ایجاد و تسهیل شرایط تحصیل در رشته‌هایی چون آموزش زبان عبری، تاریخ‌شناسی رژیم صهیونیستی و ... امکان پرورش و تربیت نسل ایرانیان عاشق مبارزه با صهیونیسم فراهم شود.»

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، ترور شهید فخری زاده را عملی مجرمانه خواند: مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ترور شهید دکتر «محسن فخری‌زاده» دانشمند ممتاز هسته‌ای و صنعت دفاعی کشورمان را به باد انتقاد گرفت و تصریح کرد که این عملی مجرمانه است.

انسداد ۸۵۸ حلقه چاه غیرمجاز آب در تهران: از ابتدای سال تاکنون ۸۵۸ حلقه چاه غیرمجاز در استان تهران مسدود شده که بیشترین تعداد، مربوط به شهرستان‌های تهران و پردیس و شهریار بوده، همچنین طبق اعلام مجری طرح احیا و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی شرکت آب منطقه‌ای تهران در همین زمان ۲۰۸ عدد کنتور هوشمند روی چاه‌های مجاز دارای پروانه بهره‌برداری نصب شده است.

نظرات بینندگان