arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۸۷۹۲۱
تاریخ انتشار: ۳۳ : ۰۸ - ۱۳ آذر ۱۳۹۹

نماینده پارلمان اروپا: مقام‌های سعودی شاهزاده بازداشتی را به مکان سری منتقل کردند

یک نماینده پارلمان اروپا روز چهارشنبه اعلام کرد، مقام‌های سعودی «سلمان بن عبدالعزیز» شاهزاده بازداشتی را به همراه پدرش به یک مکان سری منتقل کردند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

«مارک تاربیلا» عضو پارلمان اروپا گفته است که «سلمان بن عبدالعزیز» شاهزاده سعودی بازداشتی در یک ویلای تحت کنترل در ریاض، طی روزهای گذشته به مکانی نامعلوم منتقل شده است.

به گزارش ایرنا به نقل از القدس العربی، در همین رابطه یک مقام نزدیک به خانواده شاهزاده بازداشتی تأیید کرده است که سلمان بن عبدالعزیز به همراه پدرش شنبه گذشته از محل نگهداریشان به مکان نامعلوم و فوق سری منتقل شدند که دلیل آن مشخص نیست.

این نماینده پارلمان اروپا همچنین در نامه ای به نماینده عربستان سعودی در اتحادیه اروپا ضمن تاکید بر اینکه بازداشت این دو نفر، خودسرانه بوده، گفته است که این اقدام نقض تعهدات داخلی و بین المللی از سوی عربستان محسوب می‌شود.

تاربیلا در این نامه خطاب به سفیر عربستان می گوید: من از شما می‌خواهم که از دولت عربستان سعودی بخواهید تا بلافاصله محل نگهداری شاهزاده سلمان و پدرش عبدالعزیز بن سلمان را فاش کند.

دولت عربستان به ویژه پس از روی کار آمدن بن سلمان ولیعهد این کشور، اقدامات شدیدی علیه شاهزادگان، نویسندگان و فعالان مدنی انجام داده و ده‌ها نفر از روحانیون، شاهزادگان، نویسندگان، شعرا و فعالان مدنی و مذهبی را به بهانه اقدام علیه امنیت این کشور بازداشت و تاکنون شماری از آنان را به زندان و اعدام محکوم کرده است.

کارشناسان سیاسی منطقه معتقدند که دستگیری بن نایف و احمد بن عبدالعزیز دو شاهزاده عربستانی، اقدامی پیشگیرانه از سوی بن سلمان، ولیعهد کنونی است؛ زیرا وی نگران است که آنها از سوی سایر نهادهای مؤثر بر تعیین شاه، گزینه‌های احتمالی برای جانشینی پدرش باشند.

نظرات بینندگان