arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۸۸۱۴۳
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۱۳ - ۱۴ آذر ۱۳۹۹

واکنش رسمی نتانیاهو به ترور شهید فخری ‌زاده: ایرانی ها هر اتفاقی در کشورشان رخ دهد، ما را متهم می‌کنند؛ خواه درست باشد، خواه غلط

در جریان پرسش و پاسخ در یک ویدئو کنفرانس، از نتانیاهو درباره اتهامات به اسرائیل برای ترور محسن فخری زاده دانشمند هسته‌ای ایران نیز سوال شد. نتانیاهو در پاسخ به این سوال از پاسخ دقیق طفره رفت و گفت: آنها(ایرانیها) همیشه ما را سرزنش می‌کنند. درست یا غلط. هرچیزی که در ایران اتفاق می‌افتد ما را سرزنش می‌کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در یک سخنرانی در اندیشکده هادسن، بازگشت به توافق هسته‌ای ایران را اشتباه خواند.

به گزارش «انتخاب»، «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی در یک نشست ویدئو کنفرانسی در «اندیشکده هادسون» تاکید کرد که بازگشت به «توافق ناقص هسته‌ای ایران» اشتباه خواهد بود.

به نوشته فارس وی در سخنرانی خود در این اندیشکده آمریکایی افزود: تحت توافق قبلی(برجام) به ایران اجازه داده شده تا سانتریفیوژهای مدرن خود را توسعه دهد و توانایی غنی سازی خود را دو برابر کند که می‌تواند به آنها توان ساخت فوری بمب دهد.

در جریان پرسش و پاسخ در این ویدئو کنفرانس، از نتانیاهو درباره اتهامات موجود به رژیم صهیونیستی برای ترور محسن فخری زاده دانشمند هسته‌ای ایران نیز سوال شد.

نتانیاهو در پاسخ به این سوال از پاسخ دقیق طفره رفت و گفت: آنها(ایرانیها) همیشه ما را سرزنش می‌کنند. درست یا غلط. هرچیزی که در ایران اتفاق می‌افتد ما را سرزنش می‌کنند.

این اظهارات نتانیاهو در حالی مطرح میشود که روزنامه نیویورک تایمز به نقل از چند منبع آگاه از دست داشتن رژیم صهیونیستی در ترور دانشمند هسته‌ای ایران خبر داده بود.

نتانیاهو اخیر در جلسه کابینه از اعضای دولت خود خواسته است درباره ترور دانشمند هسته‌ای- دفاعی ایران اظهار نظر نکنند.

به دنبال پیروزی احتمالی جو بایدن نامزد حزب دموکراتها در انتخابات ریاست جمهوری 2020 و وعده های وی برای بازگشت به برجام، مقامهای رژیم صهیونیستی در حال اعمال فشار برای جلوگیری از بازگشت واشنگتن به توافق هسته ای هستند؛ توافقی که دونالد ترامپ به صورت غیرقانونی و با نقض تعهدات آمریکا در سال 2018 از آن خارج شد.

نظرات بینندگان