arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۸۸۲۸۵
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۱۱ - ۱۵ آذر ۱۳۹۹

وضعیت آب و هوا، امروز ۱۵ آذر ۹۹ / هشدار قرمز هواشناسی درباره تبعات بارش برف و باران در ۳ استان

سازمان هواشناسی با صدور هشداری قرمز از تشدید و تقویت فعالیت سامانه بارشی در برخی نقاط کشور خبر داده و توصیه کرده است که تمهیدات لازم برای جلوگیری از خسارات اتخاذ شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سازمان هواشناسی با صدور هشداری قرمز از تشدید و تقویت فعالیت سامانه بارشی در برخی نقاط کشور خبر داده و توصیه کرده است که تمهیدات لازم برای جلوگیری از خسارات اتخاذ شود.

به گزارش ایسنا در هشدار قرمز رنگ سازمان هواشناسی آمده است که بارش شدید باران همراه با رعد و برق و وزش باد شدید طی فردا و پس‌فردا (۱۶ و ۱۷ آذر) در نیمه شمالی بوشهر، نیمه شمالی و غربی فارس و نیمه شمالی کرمان دور از انتظار نیست همچنین در مناطق سردسیر و مرتفع این مناطق بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

سازمان هواشناسی در ادامه هشدار داده است که احتمال طغیان رودخانه‌ها، جاری شدن سیلاب، آبگرفتگی گسترده معابر، خسارت به محصولات و زمین‌های کشاورزی و تجهیزات گلخانه‌ای، لغزندگی، کاهش دید جاده‌های کوهستانی به‌دلیل بارش برف و لغو و تاخیر در پروازها وجود دارد.

از این‌رو تمهیدات لازم برای عبور سیلاب اتخاذ شود و اکیدا از قرار گرفتن در حاشیه رودخانه و مسیل‌ها خودداری شود.

کنترل آب‌بندها و استفاده از سیل بندها در کنار رودخانه‌ها، سدها، انجام اقدام عملی از سوی کلیه دستگاه‌های اجرایی و عملیاتی از جمله مدیریت بحران، راهداری، هلال احمر، شهرداری‌ها و فرمانداری‌ها برای جلوگیری از خسارات و لغو سفرهای غیر ضروری درون و برون شهری از توصیه‌های دیگر سازمان هواشناسی است.

به‌ گزارش ایسنا هشدار قرمز رنگ بالاترین سطح هشدار است که در آن پیش‌بینی می‌شود که یک پدیده جوی خسارت‌های وسیعی به دنبال داشته باشد. از این‌رو سازمان هواشناسی با صدور هشدار قرمز به دستگاه‌های مختلف اعلام می‌کند که وارد عمل شوند و اقداماتی را برای کاهش خسارات وقوع پدیده‌های جوی انجام دهند.

نظرات بینندگان