arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۸۸۴۲۵
تاریخ انتشار: ۴۹ : ۲۲ - ۱۵ آذر ۱۳۹۹

هشدار قرمز هواشناسی؛ بارش‌های سیل‌آسا در انتظار جنوب استان فارس

مدیرکل هواشناسی استان فارس گفت: با ورود یک سامانه بارشی قوی به استان از امشب، احتمال سیلاب و آبگرفتگی معابر در شمال غرب، مرکز و جنوب استان فارس وجود دارد. قطره سامانی با تاکید بر طغیان رودخانه‌های استان، اظهار داشت: آب گرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها، بالاآمدن سطح آب سدها، برخورد صاعقه، مه گرفتگی، کاهش دید، لغزندگی جاده‌ها در مناطق کوهستانی از دیگر پیامدهای این سامانه بارشی در بیشتر نقاط استان است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مدیرکل هواشناسی استان فارس گفت: با ورود یک سامانه بارشی قوی به استان از امشب، احتمال سیلاب و آبگرفتگی معابر در شمال غرب، مرکز و جنوب استان فارس وجود دارد.

مهرداد قطره سامانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در شیراز، با اعلام هشدار و اخطاریه سطح قرمز، اظهار داشت: با توجه به تشدید بارش‌ها بالای 100 میلی‌متر در شمال غرب، مرکز و جنوب استان فارس از اواخر امشب 15 آذرماه و طی روز یکشنبه امکان جاری شدن سیل و طغیان رودخانه‌ها و آبگرفتگی معابر وجود دارد.

وی افزود: رگبار سنگین باران، رعد و برق همراه با وزش باد شدید و احتمال بارش تگرگ و بارش برف در مناطق سردسیر از مهمترین پیامدهای این سامانه بارشی است.

قطره سامانی با تاکید بر طغیان رودخانه‌های استان، اظهار داشت: آب گرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها، بالاآمدن سطح آب سدها، برخورد صاعقه، مه گرفتگی، کاهش دید، لغزندگی جاده‌ها در مناطق کوهستانی از دیگر پیامدهای این سامانه بارشی در بیشتر نقاط استان است.

مدیرکل هواشناسی استان فارس هشدار داد که در این مدت رانندگان هنگام تردد در جاده‌ها احتیاط و توجه کامل را داشته باشند و شهروندان از صعود به ارتفاعات به دلیل بارش برف و وزش باد شدید خودداری کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس نیز از آمادگی تمامی دستگاه‌های خدمات‌رسان به جهت مدیریت مشکلات احتمالی ناشی از بارش‌های پیش رو خبر داد و افزود: اخطارهای لازم در قالب ستاد بحران به فرمانداری‌های شهرستان‌ها ارسال شده است.

رحیم آزادی تاکید کرد: مجموعه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، هلال‌احمر، اورژانس، مجموعه شهرداری و دیگر نهادهای ذیربط نیز در آمادگی کامل به‌سر می‌برند.

نظرات بینندگان