arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۸۸۴۴۲
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۰ - ۱۶ آذر ۱۳۹۹

در جستجوی راز‌های شاد زیستن (قسمت سوم)

شاید اغراق نباشد اگر بگوییم که دلایل زیادی برای استرس و عدم شادی در زندگی افراد وجود دارد. تحقیقات نشان داده است که بسیاری از افراد در سراسر جهان حتی نمی‌دانند چگونه باید شاد باشند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

شاید اغراق نباشد اگر بگوییم که دلایل زیادی برای استرس و عدم شادی در زندگی افراد وجود دارد. تحقیقات نشان داده است که بسیاری از افراد در سراسر جهان حتی نمی‌دانند چگونه باید شاد باشند.

 

به گزارش سرویس خواندنی‌های انتخاب افراد شاد، عمر طولانی تری دارند. به علاوه، تجربه شادی احساس خوبی دارد. با توجه به این موضوع، چه روش‌هایی برای افزایش شادی در ندگی روزمره ما وجود دارد؟

دوستی
روی دوستی‌ها تمرکز کنید


به گفته رابرت والدینگر، روانپزشک، استاد دانشکده پزشکی هاروارد و مدیر تحقیق در مورد رشد بزرگسالان هاروارد، روابط قوی کلید خوشبختی است. چه همسر، چه دوست، چه کودک و چه همکار به ما کمک می‌کنند آنچه را در زندگی مهم است به ما یادآوری کنند و ما را یاری می‌دهند تا فراز و نشیب مشکلات شخصی و سیاسی را تحمل کنیم.

ورزش

ورزش کنید

ورزش باعث خوشحالی ما می‌شود. چندین مطالعه نشان داده است افرادی که حداقل پنج بار در هفته برای ۳۰ دقیقه تمرین می‌کنند حداقل ۳۰ درصد بیشتر از افرادی که هرگز ورزش نکرده اند خود را خوشبخت می‌دانند. مطالعات دیگر نشان داد که فقط ۱۰ دقیقه ورزش در روز می‌تواند شما را سرحال‌تر کند.

کهنسالی
نگذارید میان سالی یا کهنسالی شما را ناامید کند

طبق یک نظرسنجی که اخیرا در کانادا انجام شد، ۶۱ درصد از کانادایی‌ها سطح بالای ثبات را پس از ۵۵ سالگی تجربه کرد اند چرا که از مراحل پر بحران و پر استرس سنین پایین عبور کرده اند. این موضوع برای همه میانسالان و کهنسالان مهم است که دیدن مو‌های سفیید در آیینه را به عنوان یک عذاب یا نشانه‌ای از پیری برگشت ناپذیر استنباط نکنند.

پروبیوتیک

پروبیوتیک‌ها را امتحان کنید

یک مطالعه در هلند در سال ۲۰۱۵ نشان داد افرادی که مکمل‌های پروبیوتیک را به مدت چهار هفته یک بار در روز مصرف می‌کنند از افرادی که این کار را انجام نمی‌دهند خوشحال ترند. در پایان چهار هفته، شرکت کنندگان تمرکز بیشتری بر احساسات بد فعلی و تجربیات منفی گذشته داشتند.

سبزی
سبزی بخورید

مصرف مقدار مشخصی میوه و سبزیجات روزانه می‌تواند "بهزیستی ذهنی" را افزایش دهد، طبق یک مطالعه در سال ۲۰۱۹ که در مجله علوم اجتماعی و پزشکی ایالات متحده منتشر شده است، خوردن میوه و سبزیجات تازه یا پخته شده به بهبود روانی شما کمک می‌کند.

نظرات بینندگان