arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۸۹۲۱۳
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۹ - ۲۰ آذر ۱۳۹۹

کار‌هایی که پس از ۴۰ سالگی سخت می‌شوند (قسمت دوم)

برای اکثر مردم رسیدن به چهل سالگی یک موضوه مهم و جالب است، اما پس از رسیدن به این سن برخی تغییرات در زندگی افراد رخ می‌دهد که نسبت به گذشته احساساتی متفاوت را ایجاد می‌کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

برای اکثر مردم رسیدن به چهل سالگی یک موضوه مهم و جالب است، اما پس از رسیدن به این سن برخی تغییرات در زندگی افراد رخ می‌دهد که نسبت به گذشته احساساتی متفاوت را ایجاد می‌کند.

به گزارش سرویس خواندنی‌های انتخاب، تولد چیزی است که باید منتظر آن باشید. اما چه بهتر که وقتی تغییرات سنی را تجربه می‌کنید، آمادگی لازم برای پذیرش این تغییرات را نیز داشته باشیدو بدانید چه مواردی برای شما دشوار می‌شود:

خسیس
خسیس شدن

شاید نتوان اسم این اخلاق بالای ۴۰ ساله‌ها را خساست دانست، اما برخی از افراد در هنگام افزایش سن بسیار بیشتر از گذشته روی حساب و کتاب‌های جیب خود متمرکز می‌شوند. این یک خصلت نسبتا رایج در آستانه میانسالی است که افراد نسبت به سنین پایین کمتر ولخرجی می‌کنند.

بارداری
بارداری

نوآوری در فناوری پزشکی امکان بارداری بالای ۴۰ ساله‌ها را فراهم کرده است. اما این به این معنی نیست که بارداری در این سن آسان است. در حالی که ما مرتب درباره بارداری و فرزندآوری افراد بالای ۴۰ سال می‌شنویم، اما با این وجود این افراد خود را در معرض برخی از مهمترین ریسک‌های سلامتی قرار می‌دهند.

تغذیه
بی توجهی به تغذیه

ممکن است فکر کنید که تغذیه سالم باید بعد از ۴۰ سالگی آسان‌تر باشد، اما سالم غذا خوردن به وقت و هزینه نیاز دارد؛ بنابراین دیگر نمی‌توانید به راحتی فست فود و غذا‌های ناسالم بخورید و باید روی خوراکی‌های سالم‌تر متمرکز شوید. این نکته‌ای است که می‌تواند ورود به چهل سالگی را برای بسیاری از افراد دشوار کند.

زبان جدید
دشواری یادگیری زبان جدید

درست است که بچه‌های کوچک آسان‌تر از بزرگسالان زبان‌های جدید را می‌گیرند. اگر قبل از ۱۰ سالگی زبان آموزی را شروع کنید، احتمالاً موفق خواهید شد. محققان مطمئن نیستند که چرا زبان آموزی افراد مسن‌تر دشوار‌تر است، اما به هر حال اگر مایلید پس از چهل سالگی یک زبان جدید را بیاموزید بهتر است هر چه سریعتر شروع کنید.

یاداوری نامها
به یاد آوردن نام‌ها

یکی از نشانه‌های رایج افزایش سن را می‌توان دشواری به یاد آوردن اسامی دانست. افرادی که از مرز ۴۰ سالگی عبور می‌کنند در بسیاری از موارد با مشکلاتی در به خاطر آوردن اسامی رو به رو می‌شوند. این مشکل را می‌توان رایج، اما در برخی موارد آزار دهنده دانست.

نظرات بینندگان