arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۹۰۲۷۹
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۱۶ - ۲۵ آذر ۱۳۹۹

انتظار کنترل و کاهش شیوع کرونا در کشور تا پایان اسفندماه

مدیرکل کاهش خطر و بلایا وزارت بهداشت، گفت: انتظار داریم تا پایان اسفندماه کنترل بسیار خوبی از شیوع بیماری کرونا در کشور داشته باشیم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مدیرکل کاهش خطر و بلایا وزارت بهداشت، گفت: انتظار داریم تا پایان اسفندماه کنترل بسیار خوبی از شیوع بیماری کرونا در کشور داشته باشیم.

 محمد اسماعیل مطلق امروز سه شنبه در جلسه بررسی روند اجرایی طرح کنترل محله محور کرونا گفت: هماهنگی برون بخشی برای اجرای هرچه مؤثرتر طرح شهید قاسم سلیمانی در استان لرستان بی نظیر است.

وی، عنوان کرد: این هماهنگی به وجود آمده در استان لرستان بسیار بهتر از بیش‌تر دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور انجام شده است که جای تقدیر دارد.

مدیرکل کاهش خطر و بلایا وزارت بهداشت با اشاره به روند اجرای طرح شهید سلیمانی، اظهار کرد: با همکاری و تعامل معاونت‌های بهداشت در دانشگاه‌ها و سپاه پاسداران از ابتدای آذرماه تا کنون اقدامات قابل قبولی انجام شده است.

مطلق، تصریح کرد: مراقبت، حمایت و نظارت سه رکن مهم طرح محله محور هستند که مکمل یکدیگر بوده و باعث می‌شوند بیماریابی بسیار سریع و به موقع انجام شود.

وی، گفت: با روند مثبتی که برنامه در پیش گرفته است انتظار داریم تا پایان اسفندماه کنترل بسیار خوبی از شیوع بیماری در کشور داشته باشیم.

مدیرکل کاهش خطر و بلایا وزارت بهداشت، مراسم دور همی در شب یلدای پیش رو را یک عامل مهم در بالا رفتن آمار ابتلاء طی هفته‌های آینده قلمداد کرد و عنوان کرد: دورهمی های شب یلدا امسال باید مدیریت شوند و در این راه نقش صداوسیما و نظارت‌های تیم‌های مراقبتی و نظارتی بسیار حائز اهمیت است.

مطلق، اظهار کرد: هم وطنان می‌توانند دورهمی های یلدایی را به صورت مجازی برگزار کنند چرا که خطر اوج گرفتن ابتلای به کرونا به واسطه مراسم این شب بسیار جدی است.

وی همچنین آموزش و اطلاع رسانی عمومی مردم را در این شرایط حیاتی دانست و گفت: نقش آموزش و اطلاع رسانی صدا و سیما، رسانه‌های مجازی و واحد آموزش سلامت در سراسر شهرها برای متقاعد کردن مردم برای حذف دورهمی شب یلدا تأثیرگذار است.

مهر

نظرات بینندگان