arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۹۱۰۶۲
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۲۲ - ۲۹ آذر ۱۳۹۹

زیاده روی در نوشیدن قهوه چه مضراتی خواهد داشت؟

بسیاری از افراد ادعا می‌کنند که بدون فنجان قهوه صبحگاهی خود نمی‌توانند کار کنند، اما به نظر می‌رسد زیاده روی در نوشیدن قهوه ایده خوبی در حوزه سلامت عمومی محسوب نمی‌شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

بسیاری از افراد ادعا می‌کنند که بدون فنجان قهوه صبحگاهی خود نمی‌توانند کار کنند، اما به نظر می‌رسد زیاده روی در نوشیدن قهوه ایده خوبی در حوزه سلامت عمومی محسوب نمی‌شود.

به گزارش سرویس خواندنی‌های انتخاب، گرچه قهوه مزایای سلامتی زیادی مانند کاهش التهاب مزمن در بدن را فراهم می‌کند، اما برخی از عوارض جانبی بالقوه وجود دارد که می‌تواند برای برخی از افراد دردسر ساز باشد.

فشار خون

افزایش فشار خون

طبق مطالعات دانشکده پزشکی هاروارد، کافئین معمولاً باعث افزایش فشار خون برای مدت زمان طولانی نمی‌شود. اما می‌تواند فشار خون افراد را به ویژه افرادی را که مستعد افزایش فشار خون هستند بالا ببرد.

سردرد

سردرد‌های منظم

این احتمال وجود دارد که نوشیدن بیش از حد قهوه می‌تواند دلیل سردرد شما باشد. مطالعه‌ای که در مجله پزشکی آمریکا منتشر شد، نزدیک ۱۰۰ فرد مبتلا به میگرن را تحت بررسی قرار داد و مشخص شد نوشیدنی‌های کافئین دار در بروز سردرد‌های ناخواسته موثرند.

خواب

اختلال در کیفیت خواب

اگر در تلاش هستید تا یک خواب شبانه با کیفیت داشته باشید، بهتر است از نوشیدن قهوه به ویژه در طول شب خودداری کنید. این موضوع می‌تواند در بلند مدت برای خواب شما مشکل زا باشد.

باروری
کاهش باروری

برخی از مطالعات نشان داده است که نوشیدن مقادیر بیش از حد قهوه از بارداری جلوگیری می‌کند و حتی بدتر از آن، احتمال سقط جنین را افزایش می‌دهد. این اطلاعات به این معنی نیست که بانوان باردار منع مصرف قهوه دارند، اما زیاده روی در مصرف این نوشیدنی می‌تواند خطرناک باشد. اکثر متخصصان اتفاق نظر دارند که مصرف کمتر از ۲۰۰ میلی گرم کافئین هیچ تأثیری در باروری ندارد. این مساوی با حدود دو فنجان قهوه ۸ اونسی است.

نظرات بینندگان