arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۹۱۲۱۴
تاریخ انتشار: ۰۳ : ۰۰ - ۰۱ دی ۱۳۹۹

یادداشت‌های محمدعلی فروغی دوشنبه ۳۰ آذر ۱۲۹۸؛ رای بر این شد که دعاوی سمت قفقاز و خراسان را مجمل و مبهم کنیم

با نصرت‌الدوله [وزیر خارجه] ملاقات کردیم و در باب لایحه‌ای که به کنفرانس می‌خواهد بدهد و مخصوصا مسئله دعاوی ارضی گفت‌وگو کردیم و اطلاعاتی که از طهران و لندن داشت گفت و مشکلات این مسئله را حلاجی کردیم و بالاخره رای بر این شد که دعاوی سمت قفقاز و خراسان را مجمل و مبهم کنیم. یحیی‌خان اعتمادالدوله هم حضور داشت و عرفان‌بافی کردد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سرویس تاریخ «انتخاب»؛ صبح به اصلاح ریش رفته سری به مادام رو زده ناهار در هوتل خودمان خوردم. انتظام‌الملک هم آمد. بعد از ناهار به اتفاق او و میرزا حسین‌خان به هوتل موریس رفته با نصرت‌الدوله [وزیر خارجه] ملاقات کردیم و در باب لایحه‌ای که به کنفرانس می‌خواهد بدهد و مخصوصا مسئله دعاوی ارضی گفت‌وگو کردیم و اطلاعاتی که از طهران و لندن داشت گفت و مشکلات این مسئله را حلاجی کردیم و بالاخره رای بر این شد که دعاوی سمت قفقاز و خراسان را مجمل و مبهم کنیم. یحیی‌خان اعتمادالدوله هم حضور داشت و عرفان‌بافی کردد.

بعد متفقا به دیدن مشاورالممالک رفتیم و شام در هوتل خودمان مهمان علاءالسلطنه بودیم. وحیدالملک هم بود. شام خوبی خوردیم. بعد از شام شهاب‌الدوله و حکیم‌الدوله و امان‌الله میرزا هم آمدند. دکتر محمدخان برادر علاءالسلطنه فردا صبح حرکت می‌کند که به کشتی ارباب کیخسرو ملحق شده به ایران برود.

 

منبع: یادداشت‌های روزانه محمدعلی فروغی، به کوشش محمدافشین وفایی و پژمان فیروزبخش، تهران: سخن، چاپ هفتم، ۱۳۹۸، ص ۲۷۹.

نظرات بینندگان