arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۹۲۴۳۱
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۰۰ - ۰۷ دی ۱۳۹۹

یادداشت‌های محمدعلی فروغی یکشنبه ۶ دی ۱۲۹۸؛ دولت ایران میسیونی به بادکوبه فرستاده که بین ایرانی‌ها و قفقازی‌ها بند و بست کنند

دولت ایران میسیونی به بادکوبه فرستاده که آن‌جا بین ایرانی‌ها و قفقازی‌ها بند و بست کنند و امروز از سید‌ ضیا که جزءِ آن میسیون است تلگراف رسیده دستور می‌خواهد. ما هم در این باب قبلا مذاکره کرده و خیالاتی پخته بودیم و بنا شد به طهران و بادکوبه تلگرافات بشود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سرویس تاریخ «انتخاب»؛ صبح به هوتل موریس رفتیم و عمل لایحه کنفرانس را تمام کردیم. دولت ایران میسیونی به بادکوبه فرستاده که آن‌جا بین ایرانی‌ها و قفقازی‌ها بند و بست کنند و امروز از سید‌ ضیا که جزءِ آن میسیون است تلگراف رسیده دستور می‌خواهد. ما هم در این باب قبلا مذاکره کرده و خیالاتی پخته بودیم و بنا شد به طهران و بادکوبه تلگرافات بشود.

ناهار با انتظام‌الملک در هوتل خودمان خوردیم و بعد از ناهار بیرون رفته گردش کردیم. ضمنا منزل اسدخان و علیقلی‌خان و مسیو مینورسکی و شعاع‌الدوله کارت گذاشتیم و آمدیم چای خوردیم. ممتازالسلطنه [وزیرمختار ایران در فرانسه] هم آن‌جا پیدا شد.

بعد آمدیم منزل. تلگرافی از طباطبایی رسیده، من و مستنصرالسلطنه را از طرف هیأتی که در تقویت مجمع ملل تشکیل شده نماینده قرار داده‌اند. شب با انتظام‌الملک رفتیم هوتل آسترا. وحیدالملک نبود. در رستوران طاوس سلطنتی شام خورده آمدیم و من استحمام کردم.

منبع: یادداشت‌های روزانه محمدعلی فروغی، به کوشش محمدافشین وفایی و پژمان فیروزبخش، تهران: سخن، چاپ هفتم، ۱۳۹۸، صص ۲۸۲ و ۲۸۳.

نظرات بینندگان