arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۹۵۱۷۱
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۰۰ - ۲۱ دی ۱۳۹۹

یادداشت‌های محمدعلی فروغی، یکشنبه ۲۰ دی ۱۲۹۸؛ در مسئله انحراف طبایع در امر عشق و شهوت مباحثه کردیم!

نصرت‌الدوله [وزیر خارجه]... امتیازنامه راه‌آهن و متعلقات آن را که در ظرف این دو سه روز ترتیب داده برای ما خواند. در باب لایحه راجع به کنفرانس و مسئله اطبا هم مذاکره کردیم. سر شام در مسئله انحراف طبایع در امر عشق و شهوت مباحثه کردیم. اعتمادالدوله فهمید و تقریبا تصدیق کرد. اعتمادالدوله مزخرف گفت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سرویس تاریخ «انتخاب»؛ صبح دیر برخاسته برای ناهار رفتم که میرزا محمدخان را پیدا کنم، منزل نبود. رفتم در مهمان‌خانه دوال غذا خوردم. بالنسبه خیلی ارزان بود. بعد منزل آمده کاغذی را که برای منظم‌السلطنه به لندن می‌خواستم نوشتم برای مطالبه پولی که از لندن از من کرده بودند.

بعد به هوتل موریس رفتم. نصرت‌الدوله [وزیر خارجه] خواهش کرد شام با هم بخوریم. امتیازنامه راه‌آهن و متعلقات آن را که در ظرف این دو سه روز ترتیب داده برای ما خواند. در باب لایحه راجع به کنفرانس و مسئله اطبا هم مذاکره کردیم. سر شام در مسئله انحراف طبایع در امر عشق و شهوت مباحثه کردیم. اعتمادالدوله فهمید و تقریبا تصدیق کرد. اعتمادالدوله مزخرف گفت.

بعد از شام با انتظام‌الملک قدری راه رفتیم و به اعتمادالدوله خندیدیم.

 

منبع: یادداشت‌های روزانه محمدعلی فروغی، به کوشش محمدافشین وفایی و پژمان فیروزبخش، تهران: سخن، چاپ هفتم، ۱۳۹۸، صص ۲۹۰-۲۹۱.

نظرات بینندگان