arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۹۵۷۹۵
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۰۸ - ۲۴ دی ۱۳۹۹

صبحانه خبری / اول صبح این خبر‌ها را از دست ندهید / تناقض در اظهارات مسئولان درباره علت خاموشی گسترده / ادعای پومپئو درباره دخالت ایران در حملات ۱۱ سپتامبر و پاسخ ظریف / تکذیب انبار کردن دلار

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

واکسن ایرانی - کوبایی جزء افتخارات دنیا خواهد بود

علیرضا بیگلری، رئیس انستیتوپاستور ایران تاکید کرد: مطمئن باشید واکسن مشترک ما با کوبا، جزو افتخارات دنیا خواهد بود. بیگلری گفت: فعلا این قرارداد بین کوبا و ایران است اما کشورهای زیادی تقاضای استفاده از این واکسن را دارند. اولویت ما، تامین واکسن برای ایران و کوباست.


فوت ۹۸ نفر دیگر با کرونا
سخنگوی وزارت بهداشت گفت: تاکنون یک میلیون و ۲۹۹ هزار و ۲۲ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۹۸ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت منتهی به ظهر ۲۳ دی، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۵۶ هزار و ۳۶۰ نفر رسیده است.


تناقض در اظهارات مسئولان درباره علت خاموشی گسترده
⁦⁩در حالی‌که برخی رسانه‌ها از قطعی برق بسیاری از منازل در مناطق ۲، ۳، ۶، ۹، ۱۰، ۱۳، ۱۴ خبر داده‌اند از گیلان، کرج، اراک، اصفهان، خوزستان، سمنان، قم و اردبیل نیز خبرهایی درباره قطعی برق می‌رسد. حالا مصطفی رجبی‌مشهدی سخنگوی صنعت برق گفته برخی خاموشی‌ها در تعدادی از کلان‌شهرهای کشور از جمله پایتخت، ناشی از کمبود سوخت نیروگاه‌هاست. این در حالی است که محمد عسگری سخنگوی شرکت ملی گاز ایران، با اشاره به تاکید مسئولان وزارت نیرو مبنی بر کمبود گاز در نیروگاه ها و قطعی برق به این علت بیان کرد: قطع برق به دلیل کمبود یا قطعی گاز صحت ندارد. او تاکید کرد: این گازرسانی نسبت به سال گذشته بیشتر شده و کمتر نشده است.

ادعای پومپئو درباره دخالت ایران در حملات ۱۱ سپتامبر و پاسخ ظریف
پومپئو وزیر خارجه آمریکا در نشست خبری اظهار داشت: القاعده در 3 دهه اخیر با ایران رابطه داشته است و به برنامه ریزی حملات 11 سپتامبر کمک کرد. ظریف هم در توییتر در پاسخ به وزیر خارجه آمریکا گفت: هیچکس دیگر گول نمی خورد. تمام تروریست های 11 سپتامبر از (کشور) مقصد محبوب پومپئو در خاورمیانه آمده بودند و هیچیک از ایران نبودند.

تکذیب انبار کردن دلار 
ربیعی سخنگوی دولت در پاسخ به این ادعا که دولت منابع ارزی را ذخیره کرده است تا با روی کارآمدن بایدن قیمت دلار کاهش زیادی پیدا کند گفت: ظاهرا گوینده از آثار و تبعات گفتار خود مطلع نیست. این موضوع، اگر اندکی هم صحت داشته باشد یک خیانت بزرگ محسوب می شود و بیان این موضوع بدون تحقیق جفای بزرگ به ملت و دولت است. این سخن، کذب محض است. خود ایشان در صحبت های خود می گوید نمی دانم درست است یا نه. چرا چیزی را که مطمئن نیستند در حد نایب رییس مجلس اعلام می شود. اساسا با عدد و رقم اگر سرکار داشته باشند می دانند این حجم از ارز که بتواند نرخ را تا ۱۱ هزار تومان برساند. به چه میزان است؟

 

نظرات بینندگان