arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۹۶۴۹۳
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۶ - ۲۸ دی ۱۳۹۹

صبحانه خبری / اول صبح این خبر‌ها را از دست ندهید / شلیک سپاه به ناو فرضی از فاصله ۱۸۰۰کیلومتری / اجرای فاز اول واکسیناسیون کرونا تا آخر امسال / احتمال بسته شدن راه شمال

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.


شلیک موفق سپاه به ناو فرضی از فاصله  ۱۸۰۰کیلومتری
مرحله دوم و نهایی رزمایش پیامبر اعظم(ص) 15 سپاه پاسداران روز شنبه با اجرای عملیات راهبردی موشک‌های بالستیک دوربرد ضد ناوهای متخاصم فرضی دشمن و انهدام اهداف به انجام رسید. در این مرحله از رزمایش پس از کشف موقعیت ناوهای متخاصم فرضی دشمن توسط سامانه‌های اطلاعاتی نیروی هوافضای سپاه، موشک‌های بالستیک دوربرد کلاس‌های متنوع از فاصله 1800کیلومتری اهداف منظور رزمایش در شمال اقیانوس هند را با موفقیت مورد اصابت قرار داده منهدم کردند.

آرمین لاشت، جانشین آنگلا مرکل شد
آرمین لاشت، متحد آنگلا مرکل که به عنوان رهبر جدید حزب دموکرات مسیحی انتخاب شده، ۵۹ سال دارد و نخست وزیر راین- وستفالی شمالی است. از نظر بسیاری، او کاندیدایی است که راه خانم مرکل را ادامه خواهد داد. در مورد مسایل پناهندگی، سیاست او به سیاست خانم مرکل نزدیک است. او پیشتر گفته بود به دلیل مشاهده "این همه خشونت و اینهمه خشم" در آلمانِ امروز، هدف اصلی اش "انسجام اجتماعی" خواهد بود.

حضور کلاس اولی ها و دومی ها «اجباری» نیست
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: مدارس به هیچ وجه به صورت اجباری برگزار نمی‌شود و برای پایه‌های اول و دوم دانش آموزان به صورت اختیاری می‌توانند در مدارس حضور یابند.

راهپیمایی ۲۲ بهمن خودرویی یا موتوری برگزار می‌شود
رییس جمهوری اعلام کرد: به دلیل شرایطی که داریم با یک وضعیت خاصی راهپیمایی ۲۲ بهمن برگزار خواهد شد و بیشتر نمادین خواهد بود و به صورت خودرویی یا موتوری برگزار می‌شود.

تزریق واکسن ایرانی کرونا به گروه چهارم از دوشنبه
مسئول تیم نظارت بر آزمایش های انسانی واکسن کرونا با بیان اینکه تزریق گروه چهارم که هفت نفرند از دوشنبه آغاز می شود، گفت: نکته مهم این است که تزریق دوز ۵ میکروگرم نیز به این تست اضافه خواهد شد.

احتمال بسته شدن راه شمال
وزیر بهداشت، در نامه‌ای به وزیر کشور و فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد مبارزه با کرونا نوشت: اگر مراسم عزاداری فاطمیه در چند روز آینده منطبق بر شیوه ‌نامه‌های بهداشتی نباشد، در افزایش بیماری موثر است و از ورود مسافران غیربومی به استانهای شمالی باید جلوگیری شود.

آخرین آمار کرونا در ایران
سخنگوی وزارت بهداشت گفت: تاکنون (ظهر دیروز) یک میلیون و ۳۲۴ هزار و ۳۹۵ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۹۶ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۵۶ هزار و ۷۱۷ نفر رسیده است.


اجرای فاز اول واکسیناسیون کرونا تا آخر امسال
روحانی ظهار داشت‌: ما در چند مرحله باید دنبال واکسیناسیون برویم یکی از این مراحل در زمستان است و ما دنبال این هستم در سال 99 کادر درمان و کسانی که شرایط پرخطری دارند امسال واکسیناسیون شوند واکسن هایی که از کواکس خریدیم اواخر امسال به دست ما می‌رسد و واکسن های دیگری هم هست که آنها هم امسال به دست ما می‌رسد یک واکسن هم با مشارکت کشور دیگری ساخته ایم به نام واکسور که بهار سال آینده به دست ما می‌رسد و واکسن های داخلی هم برای تابستان سال آینده به دست ما خوهد رسید.

نظرات بینندگان