arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۹۶۸۲۸
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۱۸ - ۲۹ دی ۱۳۹۹

سخنگوی صنعت برق: بدلیل افت دما و افزایش مصرف گاز ناگزیر به استفاده از سوخت دوم شدیم / چنانچه مجبور به قطعی شویم اطلاع رسانی می شود

سخنگوی صنعت برق گفت: تلاش صنعت برق تامین برق بخش خانگی و مراکز حساس است، اما چنانچه شرایط، احتمال اعمال خاموشی را افزایش داد، این خاموشی‌ها بوسیله پایگاه‌های اطلاع رسانی شرکت‌های توزیع و سامانه برق ایران اطلاع رسانی می‌شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سخنگوی صنعت برق گفت: تلاش صنعت برق تامین برق بخش خانگی و مراکز حساس است، اما چنانچه شرایط، احتمال اعمال خاموشی را افزایش داد، این خاموشی‌ها بوسیله پایگاه‌های اطلاع رسانی شرکت‌های توزیع و سامانه برق ایران اطلاع رسانی می‌شود.

«مصطفی رجبی مشهدی» بعدازظهر دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: پیش بینی سازمان هواشناسی از ورود موج جدیدی از سرما به کشور حکایت دارد که این امر افزایش مصرف گاز در بخش خانگی و تجاری را اجتناب ناپذیر می سازد.

وی اضافه کرد: افزایش مصرف گاز در بخش خانگی و تجاری موجب شدتا سهم تامین سوخت نیروگاه ها با محدودیت روبرو شده و ناگزیر به استفاده از سوخت دوم شویم.

معاون برنامه ریزی اقتصادی شرکت مادرتخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران خاطرنشان ساخت: اعمال صرفه جویی ۱۰ درصدی در مصرف انرژی کمک بسیار زیادی خواهد کرد تا به راحتی و بدون نیاز به استفاده از سوخت دوم این شرایط پشت سرگذاشته شود.

وی گفت: اولویت نخست صنعت برق تامین برق پایدار برای بخش خانگی و حساس است که تلاش حداکثری براین قرار دارد.

رجبی مشهدی توضیح داد: چنانچه شرایط مصرف گاز به حدی باشد که نیروگاه‌ها با محدودیت روبرو شده و نیاز به اعمال خاموشی باشد، این خاموشی ها بوسیله برنامه نرم افزاری (اپلیکیشن برق من) سامانه برق ایران و پایگاه های اطلاع رسانی شرکت های توزیع، اطلاع رسانی خواهد شد.

سخنگوی صنعت برق با دشوار خواندن شرایط روزهای پیش رو در اثر مصرف زیاد گاز ضمن تشکر از همراهی های مردم بایت مدیریت مصرف همچنان به مردم توصیه کرد: مدیریت مصرف انرژی را اولویت قرار دهند.

رجبی مشهدی گفت: کاهش یک تا دو درجه ای دمای محیط زندگی، از مدار خارج کردن وسایل برقی غیر ضروری و خاموش کردن لامپ های اضافه کمک خواهد کرد تا روزهای سخت پیش رو با تداوم پایدار برق به خوبی پشت سرگذاشته شود.

به گزارش ایرنا، سازمان هواشناسی از کاهش محسوس دما بین ۱۵ تا ۲۰ درجه در نواحی شمال شرق کشور خبرداد و اعلام کرد: انتظار می رود از روز سه شنبه (فردا) با ورود سامانه بارشی جدیدازشمال غرب کشور، موج جدید بارش‌ها درکشورآغازشود.

نظرات بینندگان