arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۹۶۸۴۲
تاریخ انتشار: ۰۵ : ۱۹ - ۲۹ دی ۱۳۹۹

وارث شرکت سامسونگ ۲.۵ سال آینده را در زندان سپری خواهد کرد

وارث شرکت سامسونگ لی جائه یونگ به اتهام رشوه و فساد مالی، به ۲.۵ سال حبس محکوم شد. دادگاه تجدیدنظر کره جنوبی رسماً اعلام کرد که لی جائه یونگ، وارث سامسونگ و پسر رئیس متوفی این شرکت باید با این محکومیت رو به رو شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وارث شرکت سامسونگ لی جائه یونگ به اتهام رشوه و فساد مالی، به ۲.۵ سال حبس محکوم شد. دادگاه تجدیدنظر کره جنوبی رسماً اعلام کرد که لی جائه یونگ، وارث سامسونگ و پسر رئیس متوفی این شرکت، باید با این محکومیت رو به رو شود.


به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، این حکم پس از یک دادگاه سه ساله به اتهام تلاش این مرد برای رشوه دادن شخصی از دفتر مدیریت سامسونگ صادر شد.

همه چیز از سال ۲۰۱۷ شروع شد، زمانی که لی، حدود ۲۷.۶ میلیون دلار به یکی از اعضای کابینه رئیس جمهور سابق کره جنوبی، برای کمک به ادغام بین سامسونگ C&T و صنایع چیل، پیشنهاد داد تا زمانی که لی جانشین پدر شود و کنترل سامسونگ الکترونیک را در دست بگیرد، بتواند زد و بند‌های اداری بیشتری را در اختیار داشته باشد. شرکت سامسونگ توسط پدربزرگ لی تاسیس شده است.

وارث شرکت سامسونگ

پس از افشای این موارد، یک روند طولانی بازرسی، یک سال زندان و یک دادگاه مجدد در دادگاه عالی کره جنوبی برگزار شد. رئیس سابق سامسونگ در اکتبر سال ۲۰۲۰ درگذشت و جایگاه برتر مدیریت شرکت را خالی کرد و ارث ۲۱ میلیارد دلاری را نیز برای لی به جای گذاشت.

حبس لی جائه یونگ احتمالاً در عملکرد کلی شرکت منعکس می‌شود در حالی که سایر مدیران ارشد در تلاشند تا مدیر ارشد لایقی را برای سامسونگ پیدا کنند، اقدام لی می‌تواند شرکت سامسونگ را تحت الشعاع قرار دهد.

نظرات بینندگان