arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۹۷۰۴۹
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۱۶ - ۳۰ دی ۱۳۹۹

هشدار سازمان جهانی بهداشت درباره افزایش آمار هفتگی فوتی های کرونا

سازمان جهانی بهداشت (WHO) هشدار داده است که به زودی شاهد ۱۰۰ هزار مورد مرگ ناشی از کرونا در هفته خواهیم بود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سازمان جهانی بهداشت (WHO) هشدار داده است که به زودی شاهد ۱۰۰ هزار مورد مرگ ناشی از کرونا در هفته خواهیم بود.

 سازمان جهانی بهداشت با اشاره به افزایش موارد ابتلا و مرگ ناشی از همه‌گیری کروناویروس نسبت به احتمال فوت بیش از ۱۰۰ هزار نفر در جهان طی هر هفته بر اثر بیماری کووید-۱۹ هشدار داد.

دکتر "مایکل رایان" رئیس بخش فوریت‌های سازمان جهانی بهداشت پیش بینی کرده است که در صورت تداوم یافتن شرایط کنونی و با توجه به شیوع گونه‌های جدید ویروس این نگرانی وجود دارد که آمار فوتیهای هفتگی کرونا در جهان از مرز ۱۰۰ هزار نفر عبور کند.

وی در جریان یک کنفرانس خبری در ژنو اظهار کرد: هفته گذشته دست کم ۹۳ هزار نفر در کشورهای مختلف جهان بر اثر ابتلا به بیماری کووید-۱۹ جان خود را از دست داده اند. همچنین قاره آمریکا و اروپا مناطقی هستند که بیشترین شمار مرگ ناشی از ابتلا به این بیماری را در حال حاضر به ثبت رسانده اند.

به گفته رایان ۸۷ درصد از کل موارد ابتلا و مرگ ناشی از کروناویروس در جهان طی هفته گذشته در کشورهای دو منطقه یاد شده گزارش و ثبت شده است.

وی همچنین وضعیت همه‌گیری کروناویروس کرونا و بیماری کووید-۱۹ در جهان را در حال حاضر پویا و غیر هم‌گون توصیف کرد و یاد آور شد که با توجه به شیوع گونه‌های جدید ویروس وضعیت بسیار پیچیده‌تر شده است.

به نقل از خبرگزاری رویترز، رئیس بخش فوریت‌های سازمان جهانی بهداشت همچنین تصریح کرد که سیستم‌های بهداشتی و کادر پزشکی در بسیاری از کشورهای جهان هم اکنون از نظر ظرفیت پذیرش و خدمات دهی، نیروی متخصص و تامین تجهیزات و دارو تحت فشار شدید قرار دارند.

 ایسنا

نظرات بینندگان