arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۹۷۹۰۵
تاریخ انتشار: ۲۲ : ۱۲ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۹

حناچی: پرونده دو شهردار بازداشتی تهران فعلا در حد اتهام است

حناچی درباره وضعیت بازداشت ۲ شهردار تهران اظهار کرد: منتظر هستیم تا دستگاه قضا نظر خود را در این رابطه اعلام کند. پرونده همچنان در شعبه بازپرسی کارکنان دولت در حال بررسی است و فعلا در حد اتهام است و هرچه قوه قضاییه در مورد آن تصمیم بگیرد ما تابع آن خواهیم بود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

شهردار تهران گفت: دولت نمی‌تواند در مورد حمل و نقل عمومی پایتخت شانه‌های خود را خالی کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، پیروز حناچی شهردار تهران در حاشیه دویست و شصت و ششمین جلسه شورای شهر تهران و پس از ارائه لایحه بودجه در جمع خبرنگاران حضور یافت و گفت: اولین بوجه قرن جدید را امروز به شورای شهر تحویل دادیم.

شهردار تهران تصریح کرد: بودجه اصلی و ردیف‌ها های آن ۳۶ هزار و ۳۳۳ میلیارد تومان است. امسال اولین سالی است که تبصره‌های آن را هم به داخل کوچه آوردیم و این به شفاف شدن بودجه کمک بسیاری می‌کند.

حناچی با بیان اینکه رقم آن ۱۱ هزار و ۳۵۴ میلیارد تومان است گفت: بودجه امسال دو سطحی است و معادل ۲۲۷۴ میلیارد تومان است که پیشنهاد دادیم اگر در شورا به تصویب برسد، ۳۲ پروژه اولویت‌دار در دستور کار قرار می‌گیرند و قرار است آن‌ها به نتیجه برسند.

شهردار تهران با اشاره به این پروژه‌ها گفت: یکی از این پروژه‌ها برای قطار محور تهران _ تبریز است که کلنگ زنی آن به تازگی انجام شده و دره اوین و محله خلازیل از جمله پروژه‌های هستند که برای آن‌ها بودجه پیش‌بینی شده است.

شهردار تهران تصریح کرد: رویکرد بودجه اجتماعی است و بحث اعتبار برای پروژه‌های توسعه محلی در این پروژه پیش‌بینی شده است و در شرایط کرونایی توجه به اشخاص آسیب‌پذیر مد نطر قرار گرفته است.

وی در پاسخ به سوالی درباره موضوع بدهی‌ها و دیون شهرداری گفت: میزان بدهی‌های ما دینامیک است، زیرا ما بخشی از آن را پرداخت می کنیم و بخشی دیگر جایگزینش می‌شود و بخشی از بدهی‌های ما ازجمله بدهی‌های بانکی است.

وی ادامه داد: به نفع شهرداری است تا آن را پایین و در طراز نگه داریم تا بتوانیم از تسهیلات جدید هم استفاده کنند. شهرداری فقط به یکی از بانک‌ها بیش از ۲۰ هزار میلیارد بدهی داشت و تلاش می‌کنیم تا بدهی بیشتر برای شهرداری تولید نکنیم.

حناچی درباره پرداخت به پیمانکاران اظهار کرد: ما با برات و موارد دیگر، پول پیمانکاران خرد را پرداخت کرده‌ایم اما پیمانکاران درشت باقی مانده اند که در حال پرداخت آنها هستیم .

شهردار تهران درباره بودجه حمل و نقل عمومی اظهار کرد: واقعیت این است که حمل و نقل موضوعی حاکمیتی است و با این مبالغ مشکل آن حل نمی‌شود و با این وضعیت نمی‌توان کاری بزرگ انجام داد و ما این موضوع را به دولت اعلام کرده‌ایم. به اعتقاد ما حمل و نقل در پایتخت موضوعی حاکمیتی است و دولت نمی‌تواند شانه‌های خود را خالی کند همانگونه که برای طرح‌های عمرانی اعتبار گذاشته می‌شود برای حمل و نقل هم باید اعتبار در نظر گرفته شود.

وی درباره وضعیت بازداشت ۲ شهردار تهران اظهار کرد: منتظر هستیم تا دستگاه قضا نظر خود را در این رابطه اعلام کند. پرونده همچنان در شعبه بازپرسی کارکنان دولت در حال بررسی است و فعلا در حد اتهام است و هرچه قوه قضاییه در مورد آن تصمیم بگیرد ما تابع آن خواهیم بود.

وی با اشاره به بودجه در نظر گرفته شده برای افشای فساد گفت: این بودجه مربوط به همان قانون سوت زنی است که اگر شورا آن را تصویب کند، بخشی از بودجه به افشاگران پرداخت می شود.

حناچی درباره میزان تحقق بودجه گفت: معمولاً در دو ماه آخر سال وضعیت بهتری نسبت به طول سال داریم که از جمله آن‌ها می‌توان به این اشاره کرد که هرسال عوارض تغییر می‌کند و برای آنکه افرادی نمی‌خواهند، سال بعد عوارض خود را پرداخت می‌کنند و تاکنون بیش از ۷۰ درصد بودجه ما محقق شده است و بودجه حدودا ۳۶ هزار میلیاردی همان است که داده ایم، اما ردیف هم هست.

نظرات بینندگان