arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۹۸۷۲
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۵۸ : ۱۵ - ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۱

لاریجانی: دولت اسلامي موظف است که نان شب بیکاران را تامين كند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
علي لاريجاني، در سخنان پيش از خطبه‌هاي امروز نماز جمعه تهران، با تاكيد بر لزوم وجود عنصر جهاد در فرهنگ جامعه، گفت: كشورهايي هستند كه از آباداني برخوردارند، اما به دليل اين‌كه روحيه‌ي جهادي ندارند اهل بزم‌اند، نه اهل رزم. بايد نوكري آمريكا را قبول كنند. در واقع نوكر شيك‌پوشند. نوكر هستند ولي ظاهر بزك‌كرده‌اي دارند.

به گزارش انتخاب به نقل از ایسنا، رييس مجلس شوراي اسلامي، ضمن تسليت به مناسبت شهادت فاطمه زهرا (س) گفت: پيامبر اسلام (ص) فرمودند دخترم فاطمه، سرور زنان عالم از آغاز تا به انجام است. فاطمه زهرا (س) يك شخصيت معمولي نيست كه از جهاتي بر ديگر زنان ترجيح داشته باشد بلكه فاطمه زهرا (س) شخصيتي است كه عالم و آدم در گرو وجود اوست.

وي با بيان اينكه تمسك به پيامبر گرامي اسلام و اهل بيت او در همه‌ي زمان‌ها موجب سوق انسان‌ها به سوي سعادت و كمال است، گفت: وجود مقدس حضرت فاطمه (س) يكي از پنج شخصيتي است كه وسيله‌ي رحمت خداوندي از ابتداي خلقت بوده‌اند. لذا ملاحظه مي‌شود كه پيامبر گرامي اسلام (ص) راه رستگاري و سعادت را مودت، دوستي و پرهيز از مخالفت با اين شخصيت قرار داده‌اند.

لاريجاني با اشاره به احاديثي مبني بر اينكه هركس حضرت فاطمه(س) را دوست بدارد در بهشت با پيامبر همراه خواهد بود، خاطرنشان كرد: فاطمه زهرا (س) در خطبه خود پس از حمد و ثناي الهي و ذكر صفات و مناقب رسول‌الله و عظمت قرآن مي‌فرمايند ايمان را خدا عاملي قرار داد كه از شرك و ذلالت نجات يابيد. در واقع ايمان پايه‌ي حركت فردي و اجتماعي است و پايه‌ي پيشرفت و كمال براي فرد و جامعه است؛ زيرا يك جامعه هرچند در امور مختلف پيشرفت كند اما اهل ايمان نباشد اين پيشرفت واقعي نيست و اين حركت حيات‌بخش نيست.

رييس مجلس شوراي اسلامي تصريح كرد: هم‌چنين فاطمه زهرا (س) فرموده‌اند خداوند عدالت را قرار داده تا دل‌ها را به هم نزديك كند؛ زيرا عدالت اجتماعي است كه حق هركسي را به اندازه‌ي خود او تامين مي‌كند به همين دليل باعث رضايت افراد مي‌شود لذا دل‌ها به هم نزديك مي‌گردد. هم‌چنين در يك خانواده تا دل‌ها به هم نزديك نشود خانواده استحكام پيدا نمي‌كند و يا در يك اجتماع كوچك، يك شركت، نهاد و غيره اگر دل‌ها به هم نزديك نشود، در داخل آن نهاد مشكلات يا شركت پيدا مي‌شود.

لاريجاني با بيان اين‌كه عامل پايداري يك ملت در همگرايي قلوب آنهاست، گفت: فاطمه زهرا (س) مي‌فرمايند اگر استحكام جامعه را مي‌خواهيد از درون بايد نزديكي در قلوب آنها به وجود بيايد كه عامل آن عدالت اجتماعي است؛ زيرا عدل باعث نزديكي قلوب به يكديگر مي‌شود.

وي افزود: هم‌چنين اطاعت ما را براي ايجاد نظام در ملت و امت قرار داده؛ زيرا بدون امام و رهبري و بدون ولايت نظام صحيحي به وجود نمي‌آيد. فاطمه زهرا (س) عامل برقراري نظام صحيح را اطاعت از آنان قرار داده است. اطاعت از محمد و آل محمد (س) تعريف كرده است. يعني امامت، عامل نظام‌بخشي به جامعه است و بعد مي‌فرمايد امامت ما را قرار داد تا مردم از جدايي و افتراق در امان باشند.

رييس مجلس شوراي اسلامي ادامه داد: فاطمه زهرا (س) امامت و پيشوايي اهل بيت (ع) را عامل انسجام جامعه معرفي كرده است. عوامل ديگر ممكن است صرفا تا حدي انسجام‌بخش باشد. به عنوان مثال ملي‌گرايي، قوم‌گرايي و همزباني عامل انسجام مي‌شود اما تا اندازه‌اي؛ لكن محبت اهل بيت (ع) و پذيرش امامت و پيشوايي آنان انسجام تام و كمال به وجود مي‌آورد كه حاضرند از جان خود در راه آن بگذرند.

لاريجاني اضافه كرد: سپس ايشان جهاد را براي عزت اسلام و ذلت كفر و نفاق قرار دادند، روحيه جهادي عامل عزت‌مندي اسلام است. كشور و ملتي مي‌تواند سرافرازانه زندگي كند كه روحيه‌ي جهادي داشته باشد.

وي تاكيد كرد: ملتي كه عنصر كليدي يعني عنصر جهاد را از فرهنگ خود خارج كند ممكن است رنگ و لعاب ظاهري داشته باشد اما عزت ندارد و دست‌نشانده خواهد بود.

رييس مجلس شوراي اسلامي تصريح كرد: امروز اين موضوع را مي‌توانيد در بين كشورها ببينيد. كشورهايي هستند كه از آباداني برخوردارند، نفت و گاز زيادي دارند، صنعت دارند، اما به دليل اين‌كه روحيه‌ي جهادي ندارند اهل بزم‌اند، نه اهل رزم. بايد نوكري آمريكا را قبول كنند. در واقع نوكر شيك‌پوشند. نوكر هستند ولي ظاهر بزك‌كرده‌اي دارند.

لاريجاني در ادامه‌ي سخنان خود يادآور شد: از سوي ديگر يك گروه كوچك حزب‌الله را ملاحظه كنيد كه اينها اهل جهاد بوده و هستند و يك رژيم تا دندان مسلح صهيونيستي را كه پشت آن آمريكا بود همين گروه كوچك به زانو درآوردند و يك شكست بزرگي را به رژيم تحميل كرد كه حالا حالاها اين درد را حس مي‌كنند و اين رژيم مجبور است حرف‌هاي كلفتي بزند تا درد شكست را به نحوي براي خود مرتفع كند.

وي گفت: اين روزها نيز شاهد هستيد گاه سخنان درشتي نسبت به ملت ايران مي‌گويند. رژيم صهيونيستي بايد درك كند ملت ايران ملت پيرو فاطمه(س) است كه فرمود جهاد عامل عزت اسلام است، ملتي مجاهد است. اگر صهيونيست‌ها دوست دارند كه مدال تابوت‌كشي سربازانشان را به سينه‌ي آنها نصب كنيم بسم‌الله.

رييس مجلس شوراي اسلامي در خطبه‌هاي پيش از نماز جمعه اين هفته تهران گفت: اهميت شعار امسال از آن روست كه اقتصاد سالم عامل عزت‌مندي و مبناي تحقق جامعه سالم است.

به گزارش ايسنا، علي لاريجاني، با اشاره به شعار امسال اظهار كرد: در خطبه حضرت فاطمه (س) نيز اقتصاد يكي از اركان جامعه‌ي سالم است؛ زيرا حتي اگر فردي اهل جهاد باشد ولي جسمي ناسالم داشته باشد زمين‌گير خواهد بود و نمي‌تواند وارد ميدان شود.

وي افزود: اقتصاد سالم هم همانند فردي است كه نيروي بدني كافي براي جهاد و مبارزه را دارد و در صورت لزوم مي‌تواند وارد عرصه شود.

لاريجاني با بيان اين‌كه شهيد مطهري (قدس‌سره) در اين زمينه يكي از اصول اوليه‌ي حيات را اقتصاد سالم مي‌داند، ادامه داد: به عقيده‌ي شهيد مطهري يكي از اصول اوليه‌ي حيات و تامين رشد و نمو جامعه، اقتصادي سالم است كه قائم به غير نباشد.

وي تاكيد كرد: جامعه‌اي كه مشكل اقتصادي داشته باشد به نوعي مريض محسوب شده و اقتصاد سالم به نوعي از اركان امت سالم محسوب مي‌شود. هم‌چنين جامعه‌ي راكد هرگز نمي‌تواند به اقتصادي سالم دست يابد و از سرمايه‌ي خود استفاده كند.

رييس مجلس شوراي اسلامي، با بيان اين‌كه اگر خواستار جامعه‌اي اخلاق‌گرا و معنوي هستيم بايد به اقتصاد خود توجه كنيم، عنوان كرد: اگر ما مي‌خواهيم مردم ما نسبت به ساير مسلمانان احساس همدردي داشته و به داد مظلومين برسند بايد اقتصادي سالم داشته باشيم كه اين اقتصاد بايد رشد و نمو داشته و از توليدات خود كشور بهره ببرد.

لاريجاني در بخش‌هاي ديگري از سخنان خود با تاكيد بر اين‌كه استاد مطهري معتقد بودند كه اسلام نمي‌خواهد مسلمانان به غير متكي باشند، گفت: در صورتي كه ملت مسلمان دست خود را به طرف غير دراز كند، بنده‌ي او شده و آنها بر مسلمين چيره مي‌شوند. به همين دليل ملتي كه در اقتصاد خود مديريتي درست نداشته باشد به اقتصاد واقعي دست نيافته است.

وي تصريح كرد: با وجودي كه امروزه بحث جهاني شدن مطرح است، ولي بايد كشورها با توجه به ارتباطات خود متناسب با شرايط بين‌المللي خود به خودكفايي و اقتصاد توجه كرده و توانمندي‌هاي خود را در توليدات استراتژيك توسعه داده و قائم به ذات باشند. همان‌طور كه كشورهاي پيشرفته مانند ژاپن، آمريكا و برخي كشورهاي اروپايي، تلاش مي‌كنند در توليدات استراتژيك متكي به ديگران نباشند؛ چون در اين صورت در سخت‌ترين شرايط هم مي‌توانند نيازهاي خود را برطرف سازند.

رييس مجلس شوراي اسلامي تاكيد كرد: امام راحل همواره به جوانان توصيه مي‌كردند تا در زمينه‌ي اقتصادي به استقلال برسند؛ چون استقلال در اقتصاد پايه‌ي استقلال سياسي است.

به گفته وي، واردات اگر مكمل توليد باشد به توليد كمك مي‌كند و در غير اينصورت محصولات مصرفي براي توليد مضرند.

لاريجاني در ادامه با بيان اين‌كه جهش اقتصادي با كار و توليد در داخل كشور فراهم مي‌شود، عنوان كرد: بر اساس تفكر اسلام، اقتصاد سالم اقتصادي است كه در آن توليد وجود داشته باشد و اين امر يكي از مباحث ضروري در دين ماست. هم‌چنين اهميت اين امر امروزه و با توجه به تحريم‌هايي كه در يك سال گذشته عليه ايران شدت گرفته بيشتر احساس مي‌شود؛ زيرا آنها ما را به خاطر مسائل هسته‌يي تحريم كرده‌اند، در حالي كه رژيم صهيونيستي صدها كلاهك هسته‌يي دارد.

وي ادامه داد: با وجود فتواي مقام معظم رهبري درخصوص تحريم سلاح‌هاي هسته‌يي آنها هم‌چنان بر روي تحريم‌هاي خود پافشاري مي‌كنند. با اين حال ما بايد بر توليدات داخلي و استقلال اقتصادي خود پافشاري كنيم. البته اين اقدام آنها قابل درك است و مي‌توان گفت به دليل شكست‌هايي است كه آمريكا در جنگ‌هاي خود خورده است.

رييس مجلس شوراي اسلامي در پايان سخنان خود با اشاره به اين مطلب كه به دليل برخي مشكلات اجرايي دچار مساله‌ي بيكاري شديم، گفت: اگر كسي از كار خود بركنار شود دولت اسلامي موظف است نان شب آن را تامين كند.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۱
0
13
خداروشکر حداقل تحریم های امریکا وغرب باعث شد آقایون به فکر و یاد اهمیت اقتصاد بیفتند.
حامد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۱
0
16
آقای لاریجانی فقط نان شب؟!!!!!!!! پس صبحانه ونهار وبقیه چیزها چی؟!!!!!!!!!!!!!!!!!
امین
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۱
0
13
دوستان لطفا کمی دقت کنید. تبلیغات جهت انتخابات ریاست جمهوری آغاز شده است
نظرات بینندگان