arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۰۱۱۶۹
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۲۱ - ۲۱ بهمن ۱۳۹۹

علوی: وزارت اطلاعات را وارد کار ساخت فیلم و سریال کردیم / ماجرای نیمروز و شبی که ماه کامل شد، محصول این رویکرد بود

علوی، وزیر اطلاعات گفت: وزارت اطلاعات را وارد کار ساخت فیلم و سریال کردیم تا افزون بر آموزش عمومی و صیانت در برابر جاسوسی، اهداف اطلاعاتی را محقق کنیم. فیلم‌های روباه، ماجرای نیمروز، سیانور، امکان مینا، روز صفر، شبی که ماه کامل شد و سریال‌های پازل، تعبیر وارونه یک رویا، سارق روح و خانه امن؛ محصول این رویکرد بود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزیر اطلاعات در مصاحبه با شبکه 2 سیما از ورود این وزارتخانه به حوزه فیلمسازی خبر داد.

به گزارش «انتخاب»، بخش هایی از اظهارات حجت الاسلام والمسلمین علوی در زیر آمده است:

- وزارت اطلاعات را وارد کار ساخت فیلم و سریال کردیم تا افزون بر آموزش عمومی و صیانت در برابر جاسوسی، اهداف اطلاعاتی را محقق کنیم. فیلم‌های روباه، ماجرای نیمروز، سیانور، امکان مینا، روز صفر، شبی که ماه کامل شد و سریال‌های پازل، تعبیر وارونه یک رویا، سارق روح و خانه امن؛ محصول این رویکرد بود.

مردم نقش وزارت اطلاعات را درک می‌کنند و این وزارت در نگاه مردم جایگاه ویژه‌ای دارد و بر اساس نظرسنجی‌های انجام شده؛ از محبوب‌ترین دستگاه‌های کشور در بین مردم است.

- دانشکده کوچک وزارت اطلاعات را با ۲۰۰ دانشجو تحویل گرفتیم و اکنون آن را به دانشگاهی با چند هزار دانشجو تبدیل کرده ایم. ساخت دانشگاه وزارت اطلاعات با ۲۰۰ هزار مترمربع از سال ۹۵ آغاز شد و امسال به بهره برداری می‌رسد.

- جاسوسان ۱۰- ۱۵ ساله را در مراکز حساس شناسایی و دستگیر کردیم و جاسوسی را ابزار بازی‌های سیاسی قرار ندادیم.

- در وزارت اطلاعات چیزی به نام مسکن سازمانی وجود نداشت، اما اکنون صد‌ها مسکن سازمانی در شهر‌های ناامن ساخته ایم و کارکنان خود را در آن‌ها مستقر کرده ایم تا نگران امنیت خانواده هایشان نباشند.

نظرات بینندگان