arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۰۲۳۰۷
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۱ - ۲۸ بهمن ۱۳۹۹

زیاده روی در مصرف کره بادام زمینی چه عوارضی دارد؟

بسیاری از افراد از کوچک تا بزرگسال عاشق کره بادام زمینی هستند، اما گاهی زیاده روی در مصرف کره بادام زمینی می‌تواند عوارضی جدی برای سلامتی داشته باشد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

بسیاری از افراد از کوچک تا بزرگسال عاشق کره بادام زمینی هستند، اما گاهی زیاده روی در مصرف کره بادام زمینی می‌تواند عوارضی جدی برای سلامتی داشته باشد.

بادام زمینی
درواقع مصرف بیش از حد که بادام زمینی می‌تواند بدن شما را پر از قند، سدیم، چربی و دیگر موادی کند که منجر به عواقب بسیار ناخوشایندی برای سلامتی شود. کره بادام زمینی حاوی تعدادی افزودنی است و می‌تواند روی فشار خون اثراتی مخرب بگذارد.

اضافه وزن

بسیاری از مارک‌های کره بادام زمینی مملو از قند‌های اضافه شده، نمک و روغن‌های هیدروژنه هستند. در صورت مصرف بیش از حد به طور بالقوه می‌تواند منجر به فشار خون شود. کسانی که دارای بیماری‌هایی مانند دیابت هستند نیز باید مراقب محتوای قند کره بادام زمینی باشند.

چاقی

کره بادام زمینی در حد بهنجار خود، حاوی چربی‌های اشباع نشده، فیبر، پروتئین و ویتامین‌ها هستند، اما زیاده روی در مصرف این خوراکی می‌تواند منجر به افزایش وزن شود. کره بادام زمینی در برخی افراد، باعث ریفلاکس اسید معده می‌شود. با توجه به این که کره بادام زمینی حاوی مقدار زیادی روغن در هر وعده است، می‌تواند قلب را به خطر بیندازد.

 کره بادام زمینی

خوراکی‌هایی که دارای چربی‌های اشباع شده زیادی هستند، به مرور زمان و در مقادیر بالا، می‌توانند منجر به کلسترول بالا، دیابت و بیماری‌های قلبی شوند. ممکن است هرگز حدس نزده باشید، اما زیاده روی در مصرف کره بادام زمینی می‌تواند یک فشار شدید بر عملکرد‌های شناختی شما وارد کند.

نظرات بینندگان