arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۰۴۰۸۳
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۱۷ - ۰۶ اسفند ۱۳۹۹
گفتگوی تلفنی وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و کره جنوبی؛

ظریف: کُره دسترسی به منابع مالی ایران را فراهم کند / اوی یونگ: کره جنوبی صادقانه درحال تلاش برای آزادی پولهای بلوکه شده ایران است

وزیر امور خارجه کره جنوبی در تماس با همتای ایرانی خود گفت، سئول به‌طور صادقانه تمام تلاش خود را برای آزادسازی دارایی‌های بلوکه شده ایران در این کشور به کار گرفته است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در تماس تلفنی امروز چهارشنبه «چانگ» وزیر خارجه کره جنوبی با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان، دو طرف در مورد آخرین تحولات روابط دو کشور  تبادل نظر کردند

ظریف ابراز امیدواری کرد این کشور در اسرع وقت دسترسی به منابع مالی بانک مرکزی در بانک های کره ای را فراهم کند.

وزیر امور خارجه کشورمان تاکید کرد متاسفانه روابط دو کشور طی دو سال و نیم گذشته تحت تاثیر اقدام غیرقانونی بانکهای کره ای به ویژه در شرایط سخت شیوع کرونا و نیاز شدید مردم ایران به این منابع قرار گرفته است.

وزیر خارجه کره جنوبی نیز اظهار داشت انجام این مکالمه در شرایطی که صرفاً کمتر از 3 هفته از انتصاب وی به این سمت می گذرد، بیانگر اهمیتی است که کره جنوبی برای روابط با جمهوری اسلامی ایران قائل است و وی مصمم است که از همه توان خود برای حل مشکل منابع ارزی ایران نزد بانکهای کره ای استفاده کند.

وزیر خارجه کره با اشاره به کشتی توقیف شده کره ای، ضمن تشکر از اقدام جمهوری اسلامی ایران در آزادی خدمه، ابراز امیدواری کرد این کشتی هر چه سریعتر آزاد و به کشورش بازگردد.

 وزیر امور خارجه کشورمان توقیف کشتی را موضوعی فنی دانست که از سوی مراجع قضائی مورد رسیدگی قرار دارد. ایشان افزود دولت ایران در ارتباط با دسترسی کنسولی و فراهم آوردن کلیه تسهیلات و خدمات بهداشتی و رفاهی برای خدمه کشتی از هیچگونه کوششی دریغ ننموده است.
 
در خصوص آخرین تحولات برجام و اقدامات جمهوری اسلامی ایران در تعامل با آژانس بین المللی انرژی اتمی، طرف کره ای اظهار داشت که از ادامه گفتگوها بین اعضا برای بازگرداندن برجام حمایت می کند.

نظرات بینندگان