arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۰۴۱۸۴
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۱۲ - ۰۷ اسفند ۱۳۹۹

روحانی: امیدوارم در شرایط مناسبتری نسبت به سال ۹۲ کشور را تحویل دولت بعدی بدهیم

روحانی گفت: امیدوارم در شرایط مناسبتری نسبت به سال ۹۲ کشور را تحویل دولت بعدی بدهیم و مردم به آینده ایران امیدوار باشند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس جمهور گفت: خوشحالم همه کسانی که به کشور ایران فشار وارد کردند می گویند این فشار حداکثری شکست خورده است؛ این به معنای صبر و مقاومت ملت و هدایت ها و رهمنودهای رهبری است. ملت ما مردانه و علی وار مشکلات را تحمل کرده و مقاومت کردند.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی صبح امروز در مراسم افتتاح آزادراه غدیر با تبریک ولادت امام علی (ع) و روز پدر اظهار کرد: افتتاح این آزادراه بسیار مهم است و من خوشحالم که در مدت نسبتا کوتاهی این طرح به سرانجام رسید. در سال ۹۴ برای اجرای این طرح تصمیم گیری شد. این آزاد راه برای مردم ایران رفاه، آسایش و سلامتی و امنیت به همراه می آورد؛ زیرا مقدار زیادی از تولید دی اکسیدکربن کم می شود و همچنین موجب می شود خودروها به سلامت از این مسیر عبور کنند و بین ۹۰ دقیقه تا دو ساعت در وقت مردم صرفه جویی می شود. همچنین این آزاد راه مسیر مهمی برای ترانزیت ما است که مسیر ترانزیت شرق-غرب و غرب- جنوب را تامین کرده و بخشی از جاده ابرایشم است.

وی ادامه داد: بسیار خوشحال کننده است که در سال ۹۹ ، ۲۲۱ کیلومتر آزاد راه افتتاح شده است؛ یعنی ۲.۵ برابر نرم افتتاح آزادراه در کشور. ۲۲۱ کیلومتر آزادراه در سال جهش تولید و با وجود فشارهای حداکثری و تحریمها انجام شده است و من خوشحالم همه کسانی که به کشور ایران فشار وارد کردند می گویند این فشار حداکثری شکست خورده است؛ این به معنای صبر و مقاومت ملت و هدایت ها و رهمنودهای رهبری است. ملت ما مردانه و علی وار مشکلات را تحمل کرده و مقاومت کردند.

رئیس جمهور با اشاره به معضل همیشگی ترافیک در مسیر کرج-قزوین- قم و سمنان به سوی تهران و بالعکس اظهار کرد: در این دو سال قدمهای بسیار مهمی برای حل این مشکل برداشته شده است افتتاح آزادراه شمال ، تکمیل آزادراه همت و طرح حرم تا حرم بخشی از گشایشها را ایجاد کرد. امروز هم طرح غدیر گشایشهای جدیدی ایجاد کرد. طرح آزاده راه شریف آباد به جاجرود هم می تواند بخش دیگری از مشکل ترافیک را کم کند.

وی ادامه داد: این طرحهای مهم قبل از دولت تدبیر و امید، توسط خود دولت ایجاد می شد و دولت شرکتهای خصوصی را شریک می کرد و 60 تا 70 درصد پروژه را دولت برعهده می گرفت اما اکنون دولت 30 درصد را برعهده دارد و 70 درصد در اختیار بخش غیر دولتی است یعنی 70 درصداین پروژه را قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا ایجاد کرده و مدیریت هم توسط دولت و قرارگاه است چنین طرحهای باید به مردم واگذار شودو دولت اولویت بندی کرده، تسهیلات فراهم کند و بر اجرای این پروژه ها نظارت کند این طرحها می تواند با پول مردم ساخته شود وخود مردم پول را پس بدهند. از طریق بازار سرمایه یا بانک یا اوراق این هزینه ها می تواند تامین شود بسیار مهم است ما این امور را به مردم واگذار کنیم.

روحانی همچنین با تشکر از مهندسین، مدیران، طراحان و کارگران و همه دست اندرکاران اجرای آزاد راه غدیر و بیان تبریک به آنها بیان کرد: روزانه حدود سه هزار نفر در این طرح مشغول فعالیت بودند و کار بسیار ارزشمندی اکنون در اختیار مردم قرار می گیرد. افتتاح چنین پروژه های افتخاری برای دولت در چنین شرایط سختی است از ابتدای دولت تا پایان دولت هزار کیلومتر آزاد راه به افتتاح می رسانیم که این رقم بسیار مهمی است در کل دوره رژیم گذشته 346آزاد راه ساخته شوده بود از ابتدای انقلاب تا سال 92 1701 کیلومتر آزاد راه ساخته شد و در این 8 سال هزار کیلومتر آزاده راه تحویل می دهیم که این افتخاری برای دولت و بخش خصوصی است.

روحانی همچنین با بیان اینکه سه چهار پروژه بسیار مهم در زمینه ازاد راه و راه آهن داریم گفت: از وزیر راه وشهرسازی و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا می خواهم پروژه های عظیم و بزرگ را به اتمام برسانیم. و اگر تمام نمی شود، بخش اعظم آن به اتمام برسد. تلاش کنیم راه آهن چابهار- زاهدان در این دولت به افتتاح برسد یا بخش اعظم آن اجرا شود. دولت به زودی طرح آبرسانی هم در منطقه شرق اعلام می کند که شیرین سازی آب از طریق آب دریا انجام شود و به غیر از یزد و کرمان،آب به استانهای اصفهان ، خراسان جنوبی و رضوی وسیستان و بلوچستان برسد ما این طرح را اجرا خواهیم کرد جلسات مهم آن هم در حال برگزاری است و طرح آن نهایی شده است.

روحانی در پایان گفت: امیدوارم در شرایط مناسبتری نسبت به سال 92 کشور را تحویل دولت بعدی بدهیم و مردم به آینده ایران امیدوار باشند.

نظرات بینندگان