arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۰۴۶۲۹
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۰۷ - ۱۰ اسفند ۱۳۹۹

صبحانه خبری / اول صبح این خبر‌ها را از دست ندهید / تایید ارسال نامه خاتمی ‌به رهبری / کرونای جهش یافته ایرانی واقعیت دارد؟ / ۳ ماه زندان بخاطر «توهین به آملی لاریجانی»

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

۳ ماه زندان بخاطر «توهین به آملی لاریجانی»
محمود صادقی، نماینده سابق مردم تهران در مجلس دهم در توئیتی نوشت: پس از پذیرش تقاضای اعاده دادرسی اینجانب، شعبه ۶۹ دادگاه تجدیدنظر استان تهران، ضمن تایید حکم قبلی مجازات ها را کاهش داد؛ ۳ ماه حبس بابت اهانت به رئیس سابق قوه قضاییه، ۸ ماه بابت تمرد در برابر ماموران دادستانی و ۴ میلیون جزای نقدی بابت نشر اکاذیب.

آغاز روند پرداخت بدهی عراق به ایران به زودی
فواد حسینوزیر خارجه عراق که به تهران سفر کرده با اشاره به توافقات انجام شده میان مسئولین دو کشور برای تادیه بدهی عراق به ایران که به دلیل تحریم‌های خارجی به تعویق افتاده اظهار داشت: با تلاش مستمر حوزه های مالی و بانکی و دستگاه‌های اقتصادی ایران و عراق برخی از موانع مهم برداشته شده و بزودی بر اساس مدل مورد توافق دو کشور روند پرداخت بدهی‌ها آغاز می‌شود.

کرونای جهش یافته ایرانی?
قاضی زاده هاشمی، نایب رئیس اول مجلس و عضو ستاد ملی مقابله با کرونا از شواهدی مبنی بر وجود کرونای جهش یافته ایرانی خبر داد. او گفت علاوه بر موتاسیون‌های (جهش ژنتیکی) آفریقایی و انگلیسی و کالیفرنیایی، باید کرونای جهش یافته ایرانی را هم اضافه کرد؛ البته هنوز کاملا تائید نشده ولی شواهدی از آن در قزوین و آن نواحی هست. سخنگوی ستاد کرونا البته این موضوع را تکذیب کرده.

ارجاع اجساد ۳ قربانی سانچی به پزشکی قانونی
سازمان پزشکی قانونی کشور اعلام کرد: در مورد کشتی سانچی که دی ماه سال ۹۶ در آب‌های شرقی چین غرق شد، اجساد ۳ نفر از متوفیان به پزشکی قانونی تهران ارجاع شده بود و پرونده ۹ نفر از خدمه نفتکش سانچی به پزشکی قانونی ارجاع نشده بود. اخیرا با شکایت خانواده‌های خدمه نفت کش سانچی، شعبه ۱۱۵ دادگاه عمومی حقوقی مجتمع قضایی باهنر تهران تایید کرد که «هیچ دلیل یقین‌آور مبنی بر فوت خدمه نفتکش سانچی وجود ندارد» و گواهی‌ فوت ۹ نفر از آنها را خلاف قانون شناخت و باطل کرد. ۱۶ دی‌ ماه سال ۹۶ نفتکش ایرانی سانچی با یک کشتی فله‌بر چینی برخورد کرد و باعث حریق و مفقود شدن ۳۲ نفر از پرسنل نفتکش شد که نهایتا سانچی پس از یک هفته غرق شد و تنها پیکر سه نفر از مفقودین پیدا شد.

ادغام فاز ۲ و ۳ واکسن ایرانی کرونا ادغام
مدیر کارآزمایی بالینی دانشگاه علوم پزشکی تهران از ادغام فاز دوم و سوم مطالعه کارآزمایی بالینی واکسن ایرانی کرونا خبر داد.

جسد دستیار کی‌روش در خانه اش پیدا شد
جسد «‌دز مک آلینان» مربی دروازه‌بان‌های ذوب‌آهن و دستیار کی‌روش در تیم ملی کلمبیا در خانه‌اش در ایرلند پیدا شده است و طی چند ساعت گذشته اخباری شنیده شده است که این مربی دست به خودکشی زده است. این مربی که در تیم ملی کلمبیا دستیار کارلوس کی روش سرمربی پیشین تیم ملی فوتبال ایران بود، سابقه حضور در کادر فنی تیم ذوب آهن و دستیاری امید نمازی در این تیم را هم دارد.

تایید ارسال نامه خاتمی  ‌به رهبری
دفتر سید محمد خاتمی با صدور اطلاعیه‌ای با بیان ایمکه همه کسانی که به کشور و مردم و انقلاب می‌اندیشند، نسبت به سرنوشت میهن اسلامی و ملت و نیز اصلاح امور دغدغه دارند، تلویحا ارسال نامه از سوی خاتمی به رهبر انقلاب را تایید و اعلام کرد: جناب آقای خاتمی نیز از جمله هرجا و هر مناسبتی اقتضاء کند دغدغه‌های خود را عملا‌ً به دور از تبلیغات دنبال می کنند؛ ولی آنچه به این مقدار راجع به محتوای نامه بیان می‌شود ناشی از حدسیات و گمانه‌زنی‌ است.

آخرین آمار کرونا در ایران
سخنگوی وزارت بهداشت گفت: تاکنون یک میلیون و ۶۲۳ هزار و ۱۵۹ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۸۱ نفر از بیماران مبتلا در ۲۴ ساعت منتهی به ظهر ۹ اسفند، تعداد جان باختگان کرونا در ایران به ۵۹ هزار و ۹۸۰ نفر رسیده است.

ورود حوزه‌های علمیه به حوزه تألیف کتب درسی
حاجیان‌زاده، دبیر ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش گفت: امروز حوزه‌های علمیه به ‌صورت رسمی وارد حوزه تألیف کتب درسی شده‌اند.

 

نظرات بینندگان