arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۰۴۶۴۲
تاریخ انتشار: ۲۴ : ۰۹ - ۱۰ اسفند ۱۳۹۹

مصوبه مجلس: رده های بسیج و موزه های دفاع مقدس از پرداخت حق انشعاب آب و فاضلاب، برق، گاز و عوارض شهرداری معاف هستند

نمایندگان مجلس شورای اسلامی ضمن تصویب کردند که رده های بسیج و موزه های دفاع مقدس از پرداخت حق انشعاب آب و فاضلاب، برق، گاز و عوارض شهرداری معاف هستند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مضوبه مجلس: رده های بسیج و موزه های دفاع مقدس از پرداخت حق انشعاب آب و فاضلاب، برق، گاز و عوارض شهرداری معاف هستند

ایسنا: نمایندگان مجلس شورای اسلامی ضمن مخالفت با واردات خودروهای غیرامریکایی موجود در مناطق آزاد، تصویب کردند که رده های بسیج و موزه های دفاع مقدس از پرداخت حق انشعاب آب و فاضلاب، برق، گاز و عوارض شهرداری معاف هستند.

نمایندگان در جلسه علنی صبح امروز (یکشنبه) مجلس و در ادامه بررسی جزییات لایحه بودجه ۱۴۰۰ در بخش درآمدی، به بررسی موارد ارجاعی از صحن مجلس به کمیسیون تلفیق پرداخته و تبصره ۶ را تصویب کردند.

بر این اساس نمایندگان بند الحاقی ۶ تبصره ۶ را حذف کردند که در آن آمده بود: دولت مکلف است به منظور تنظیم بازار خودروهای وارداتی، ضمن شناسایی خودروهای خارجی غیرآمریکایی موجود در مناطق آزاد با اخذ حقوق گمرکی و سود بازرگانی متناسب با قیمت خودرو در داخل کشور و با لحاظ معیارهای زیر، ظرف مدت یک ماه از تاریخ ابلاغ این قانون توسط کمیته موضوع ماده (۱) قانون مقررات صادرات و واردات مصوب ۴ مهر ۱۳۷۲ با اصلاحات و الحاقات بعدی، تعیین و توسط دولت ابلاغ می شود، نسبت به ثبت سفارش و اجازه واردات خودروهای غیرآمریکایی موجود در مناطق آزاد تجاری و صنعتی اقدام کند. نرخ سود بازرگانی متناسب با نوع خودرو و سال ساخت و سایر مشخصات خودرو باید طوری تنظیم شود که در مقایسه قیمت‌های بازار، منجر به سود بیش از ۲۰ درصد برای واردکنندگان نشده و در صورت مشاهده روند فزاینده تفاوت میان قیمت‌های بازار و وارداتی، دولت می‌تواند متناسب با افزایش قیمت نسبت به تجدیدنظر در نرخ سود بازرگانی اقدام کند.

همچنین بند الحاقی ۱۳ در تبصره ۶ نیز تصویب شد که به موجب آن، رده های بسیج (پایگاه ها و حوزه ها) و موزه های دفاع مقدس از پرداخت حق انشعاب آب و فاضلاب، برق، گاز و عوارض شهرداری معاف هستند.

نظرات بینندگان