arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۰۴۶۴۴
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۱۰ - ۱۰ اسفند ۱۳۹۹

ائتلاف آمریکا: داعش نفسهای آخرش را می کشد/ پروازهایمان تنها با موافقت بغداد انجام می‌شوند

معاون فرمانده کل ائتلاف ضد داعش تاکید کرد: داعش آخرین نفس هایش را می کشد و پروازهای ائتلاف تنها با موافقت بغداد انجام می‌شوند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایسنا: معاون فرمانده کل ائتلاف ضد داعش تاکید کرد: داعش آخرین نفس هایش را می کشد و پروازهای ائتلاف تنها با موافقت بغداد انجام می‌شوند.

به گزارش سایت شبکه تلویزیونی سومریه نیوز عراق، کوین کاتسی، معاون فرمانده کل نیروی کارگروه مشترک در امور استراتژیک ائتلاف ضد داعش اظهار کرد: نیروهای عراقی در شناسایی و انهدام گروهک‌های داعش موفق بودند و تعدادی از فرماندهان این تشکل تروریستی را از پای درآورده و بازداشت کردند، ائتلاف (ضد داعش) و نیروهای عراقی در حال حاضر برای شناسایی و انهدام شبکه مالی داعش تلاش می‌کنند.

کاتسی با اشاره به اینکه حملات راکتی تهدیدی برای عراق ایجاد می‌کنند و دولت و نیروهای امنیتی در حال رسیدگی به حملاتی هستند که توسط گروه‌های مسلح اجرا می‌شوند، بر پایبندی ائتلاف به حمایت از نیروهای عراقی در مواجهه با حملات راکتی علیه هیات‌های دیپلماتیک و نهادهای دولتی تاکید کرد.

معاون فرمانده کل ائتلاف ضد داعش در ادامه به کاهش تعداد نیروهای ائتلاف در عراق بر اساس خواست دولت عراق اشاره کرد و گفت: ناتو به نیروهای امنیتی عراق مشاوره می‌دهد.

او تاکید کرد: پروازهایی که جنگنده‌های ائتلاف انجام می‌دهند، تنها به موافقت عراق هستند و این پروازها تنها به ائتلاف محدود نبوده بلکه هواپیماهای عراقی و نیروی هوایی ارتش عراق نیز ماموریت‌های بسیاری را انجام می‌دهند.

کاتسی بار دیگر بر قدرت نیروهای عراقی در اجرای عملیات‌های امنیتی گسترده و بدون کمک گرفتن از حملات هوایی تاکید کرد.

نظرات بینندگان