arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۰۴۶۴۶
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۱۰ - ۱۰ اسفند ۱۳۹۹
آموزش و پرورش:

حوزه های علمیه، مدارس علوم و معارف اسلامی در استان‌های کشور راه اندازی می کنند

مشاور عالی وزیر و دبیر ستاد همکاری های حوزه علمیه و آموزش و پرورش از برنامه ریزی برای ایجاد مدارس علوم و معارف اسلامی وابسته به حوزه های علمیه در استان‌های کشور خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایسنا: مشاور عالی وزیر و دبیر ستاد همکاری های حوزه علمیه و آموزش و پرورش از برنامه ریزی برای ایجاد مدارس علوم و معارف اسلامی وابسته به حوزه های علمیه در استان‌های کشور خبر داد.

حاجیان زاده، مشاور عالی وزیر و دبیر ستاد همکاری های حوزه علمیه و آموزش و پرورش در سمنان اظهار کرد: حوزه های علمیه و آموزش و پرورش دغدغه های مشترک زیادی دارند.

دبیر ستاد همکاری های حوزه علمیه و آموزش و پرورش با بیان اینکه مشارکت دستگاه های برون سازمانی و ارتباط با شرکای آموزش و پرورش یکی از موضوعات جدی است که در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به آن اشاره شده ادامه داد: رهبر معظم انقلاب فرمودند برای تحقق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش از همه ظرفیت‌ها باید استفاده شود و همه دستگاه‌ها به کمک بیایند.

وی گفت: متولی اصلی تعلیم و تربیت در کشور آموزش و پرورش است اما بسیاری از دستگاه‌ها، در این زمینه نقش موثر و فعال دارند.

مشاور وزیر با بیان اینکه مشارکت جویی، امری مهم در آموزش و پرورش تلقی می‌شود خاطرنشان کرد: حوزه‌های علمیه باید در عرصه‌های مختلف مردمی و حاکمیتی تاثیرگذار باشند.

وی با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های حوزه علمیه این است که اثرگذاری خود را هدفمند و ساختاری کنند اضافه کرد: در طرح آمایش حوزه‌های علمیه بیش از ۱۰۰ دستگاه هدف مورد توجه قرار گرفته اند که حوزه و حوزویان بتوانند در آن نقش موثری ایفا کند.

دبیر ستاد همکاری های حوزه علمیه و آموزش و پرورش با اشاره به اینکه به علت اثر پذیری و گستردگی آموزش و پرورش این دستگاه در اولویت برنامه‌های حوزه علمیه قرار دارد افزود: بعد از یک دهه فعالیت مشترک حوزه و آموزش و پرورش به شکلی ساختار و منسجم دست یافته‌ایم.

مشاور وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه امروز حوزه‌های علمیه به صورت رسمی وارد حوزه تالیف کتب درسی شده‌اند ادامه داد: سازمان تالیف کتب درسی، مغز متفکر آموزش و پرورش است و خوشبختانه حوزه‌های علمیه در تمامی گروه های درسی در این بخش نماینده دارند.

وی گفت: خروجی تشکیل اتاق فکر در حوزه‌های علمیه منجر به ارایه دستورالعمل و روش های فعالیت مربیان پرورشی در سطح مدارس شده است.

مشاور وزیر با بیان اینکه از ظرفیت‌های حوزه علمیه در ارائه آموزش‌های ضمن خدمت‌فرهنگیان استفاده می‌شود افزود: طلاب، علاوه بر تحصیل دروس تخصصی دینی و اسلامی بسیاری از رشته‌های جدید درسی و علمی را نیز کسب می کند.

وی با بیان اینکه تعداد ۲۰ رشته در حوزه های علمیه، مشخصاً در حوزه تعلیم و تربیت است افزود: درسهای خارج فقه برای تعلیم و تربیت در حوزه‌های علمیه با تدریس آیت الله اعرافی راه اندازی شده است.

دبیر ستاد همکاری های حوزه علمیه و آموزش و پرورش با بیان اینکه حوزه‌های علمیه با تأسیس برخی مدارس خاص می‌توانند الگوسازی کنند گفت: پیشنهاد شده است تا مدارس علوم و معارف اسلامی وابسته به حوزه های علمیه در استان‌های کشور ایجاد شود.

این مقام مسوول با بیان اینکه بیشترین کار حوزه های علمیه در مدارس در حوزه تبلیغ به انجام رسیده است افزود: حضور مبلغین ثابت در مدارس بهترین کار تبلیغی است. ضمن اینکه حضور طلاب در مدارس بسیاری از کمبودهای آموزش و پرورش را برطرف می کنند.

نظرات بینندگان