arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۰۴۶۶۸
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۱ - ۱۰ اسفند ۱۳۹۹

مقام روسی: واکسن «اسپوتنیک وی» در برابر گونه های جهش یافته کرونای انگلیسی و آفریقای جنوبی مقاوم است

مطالعات نشان داده که واکسن ضد کرونایی «اسپوتنیک وی» روسیه در برابر جهش های جدید این ویروس، نتایج قوی و موثری به همراه داشته است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: مطالعات نشان داده که واکسن ضد کرونایی «اسپوتنیک وی» روسیه در برابر جهش های جدید این ویروس، نتایج قوی و موثری به همراه داشته است.

به گزارش خبرگزاری تاس، «دنیس لوگونف» معاون مدیر مرکز تحقیقات ملی همه گیر شناسی و میکروب شناسی «گامالیا» روسیه گفت: تحقیقات جدید انجام شده در این مرکز نشان داد که واکسیناسیون مجدد با واکسن اسپوتنیک وی تاثیر بسیار خوبی در برابر جهش های جدید ویروس کرونا از جمله گونه های جهش یافته ویروس کرونای انگلیسی و آفریقای جنوبی دارد.

وی تاکید کرد که محققان روسی معتقدند واکسن های مبتنی بر ناقل ویروسی برای واکسیناسیون مجدد بهتر از واکسن های مبتنی بر موارد دیگر است.

قرار است نتیجه مطالعه انجام شده به زودی منتشر شود. این مقام روسی همچنین گفت که واکسیناسیون مجدد، اثر این واکسن را تحت تاثیر قرار نمی دهد.

به گفته این دانشمند، آنتی بادی های خاص برای وکتورها (ناقل) مورد استفاده در واکسن که می تواند واکنش ضد وکتوری ایجاد و تاثیر واکسن را تضعیف کند، از پنجاه و ششمین روز پس از واکسیناسیون ضعیف می شود.

روسیه اولین کشوری بود که واکسن ضد ویروس کووید – ۱۹ را ۱۱ اوت ۲۰۲۰ (۲۱ مرداد) به ثبت رساند.

مرکز تحقیقات ملی همه گیر شناسی و میکروب شناسی «گامالیا» وابسته به وزارت بهداشت روسیه، این واکسن را تولید کرد.

اسپوتنیک وی، واکسنی که بر پایه ناقل انسانی ساخته شده است و دو مرحله ای بودن آن در دو دُز تکمیل می شود.

نظرات بینندگان