arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۰۴۹۷۰
تاریخ انتشار: ۱۷ : ۲۰ - ۱۱ اسفند ۱۳۹۹

گروسی : آلودگی به مواد هسته ای در محل گزارش نشده ایران وجود دارد / تهران به هیچ یک از سوالات آژانس در رابطه با احتمال حضور مواد هسته ای در سه مکان دیگر پاسخ نداده

رئیس آژانس بین المللی انرژی اتمی (IAEA) دوشنبه شب گفت: ذرات متعدد اورانیوم در محلی که توسط ایران اعلام نشده ، وجود داشته است. رافائل گروسی در جلسه آنلاین آژانس بین المللی انرژی هسته ای گفت: در نبود توضیح فنی و معتبر از طرف ایران، آژانس به شدت نگران است که مواد هسته ای ممکن است در محل اعلام نشده وجود داشته باشد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: رئیس آژانس بین المللی انرژی اتمی (IAEA) دوشنبه شب گفت: ذرات متعدد اورانیوم در محلی که توسط ایران اعلام نشده ، وجود داشته است.

به گزارش  شیهنوآ، رافائل گروسی در جلسه آنلاین آژانس بین المللی انرژی هسته ای گفت: در نبود توضیح فنی و معتبر از طرف ایران، آژانس به شدت نگران است که مواد هسته ای ممکن است در محل اعلام نشده وجود داشته باشد.

وی ادامه داد: این مواد هسته ای توسط ایران تحت توافق نامه پادمان خود گزارش نشده باقی مانده اند.

گروسی در ادامه مدعی شد: ایران به هیچ یک از سوالات آژانس انرژی هسته ای در رابطه با احتمال حضور مواد هسته ای در سه مکان دیگر پاسخ نداده است.

مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی همچنین به خبرنگاران گفت: آژانس پروتکل اضافی و اقدامات شفافیت ویژه برنامه جامع اقدام مشترک را از دست داده است.

گروسی تأکید کرد، توافقی که در ۲۱ فوریه (سوم اسفند) با ایران انجام داد "یک درک فنی موقتی است و با قوانین ایران سازگار است.

 

نظرات بینندگان