arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۰۵۴۴۳
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۱۱ - ۱۴ اسفند ۱۳۹۹

وضعیت آب و هوا، امروز ۱۴ اسفند ۹۹ / برف و باران در ۵ استان

سازمان هواشناسی از بارش برف و باران در اکثر مناطق کشور به‌جز جنوب‌شرق خبر داد و اعلام کرد بیشترین بارش‌ها برای ۵ استان خواهد بود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تسنیم: سازمان هواشناسی از بارش برف و باران در اکثر مناطق کشور به‌جز جنوب‌شرق خبر داد و اعلام کرد بیشترین بارش‌ها برای ۵ استان خواهد بود.

بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز برای نوار شمالی و دامنه‌های جنوبی البرز، ابرناکی و بارش پراکنده پیش‌بینی شده است و با ورود سامانه بارشی از غرب کشور بارش برف و باران در نوار غربی آغاز می‌شود.

بعدازظهر امروز در مناطقی از جنوب، مرکز و شرق کشور نیز بارش‌های پراکنده و وزش باد پیش‌بینی می‌شود. فردا به‌جز جنوب شرق کشور در سایر مناطق بارش پیش‌بینی می‌شود. بعدازظهر فردا فعالیت سامانه بارشی در نیمه غربی کاهش می‌یابد و در دامنه‌های جنوبی البرز و بخش‌هایی از مرکز و شرق کشور شاهد وزش باد شدید خواهیم بود. شدت بارش‌های امروز و فردا در شرق خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، آذربایجان شرقی و کردستان پیش‌بینی می‌شود.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی شنبه هفته آینده فقط در شمال خراسان رضوی، خراسان شمالی و گلستان بارش پیش‌بینی می‌شود و سامانه بارشی از مرزهای شرقی خارج می‌شود. در این روز برای نوار شرقی کشور وزش باد شدید پیش‌بینی شده و در شرق و جنوب شرق کشور خیزش گردوخاک دور از انتظار نیست.

یکشنبه هفته آینده در اکثر مناطق کشور جو آرامی پیش‌بینی شده است. روزهای دوشنبه و سه‌شنبه با گذر امواج متناوب از تراز میانی جو در شمال غرب و سواحل غربی دریای خزر بارش برف و باران پیش‌بینی شده است.

امروز و فردا دریای خزر و جمعه و شنبه آینده خلیج فارس مواج پیش‌بینی شده است.

نظرات بینندگان