arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۰۵۶۲۲
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۱۸ - ۱۵ اسفند ۱۳۹۹

حمله پهپادهای یمنی به پایگاه هوایی «ملک خالد» عربستان / ائتلاف سعودی: از صبح امروز شش فروند پهپاد را منهدم کرده ایم

ادعای «ترکی المالکی» سخنگوی ائتلاف متجاوز مبنی بر سرنگونی شش فروند پهپاد یمنی در حالی مطرح می‌شود که «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن امروز در صفحه توئیتر خود از «حمله هوایی گسترده به پایگاه هوایی ملک خالد با استفاده از پنج فروند پهپاد "قاصف ۲K" خبر داد».
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سخنگوی ائتلاف سعودی مدعی انهدام شش فروند پهپاد ارتش یمن و کمیته‌های مردمی از صبح جمعه تاکنون شده است.

به گزارش خبرگزاری دولتی عربستان (واس)، ادعای «ترکی المالکی» سخنگوی ائتلاف متجاوز مبنی بر سرنگونی شش فروند پهپاد یمنی در حالی مطرح می‌شود که «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن امروز در صفحه توئیتر خود از «حمله هوایی گسترده به پایگاه هوایی ملک خالد با استفاده از پنج فروند پهپاد "قاصف ۲K" خبر داد».

یحیی سریع تأکید کرد که در این حمله پهپادی «تعدادی اهداف مهم و حساس پایگاه سعودی ملک خالد در منطقه خمیس مشیط به دقت هدف قرار گرفته است».

سخنگوی نیروهای مسلح یمن دیروز پنجشنبه اعلام کرد که شرکت نفتی آرامکو عربستان سعودی در جده هدف حمله موشکی قرار گرفت و پایگاه ملک خالد هدف حمله پهپادی.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن پیش از این بارها اعلام کرده بود که حملات پهپادی و موشکی ارتش یمن به متجاوزان تا زمانی که حملات آنها به یمن متوقف نشود، ادامه خواهد داشت.

حملات بازدارنده یمن در حالی صورت می‌گیرد که مقام‌های یمنی بارها به متجاوزان هشدار داده‌اند که ارتش و کمیته‌های مردمی در اقدام تلافی جویانه و در پاسخ به حملات ائتلاف عربی به این کشور، به هدف قرار دادن مراکز، تأسیسات و فرودگاه‌های نظامی عربستان ادامه می‌دهند.

عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن - فقیرترین کشور عربی - آغاز کرد تا به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیاده خواهی‌های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند.

نهادهای وابسته به سازمان ملل متحد از جمله بهداشت جهانی و یونیسف بارها هشدار داده‌اند که بر اثر ادامه حملات متجاوزان به یمن، مردم این کشور با قحطی و بروز یک فاجعه انسانی که در قرن گذشته بی‌سابقه است، روبه رو هستند.

نظرات بینندگان