arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۰۵۶۶۴
تاریخ انتشار: ۲۱ : ۲۳ - ۱۵ اسفند ۱۳۹۹

ادعای آمریکا: تهران از انصارالله حمایت نظامی می کند و به یمن سلاح قاچاق می کند / پیام‌های ایران در این کشور بسیار واضح است

یکی از سخنگو‌های وزارت خارجه آمریکا ایران را به حمایت نظامی از نیروهای جنبش انصارالله یمن متهم کرد و گفت که واشنگتن تلاش دارد مانع از تحقق این حمایت شود. سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت که این کشور گزینه‌های لازم برای فشار به ایران و متوقف کردن آنچه را که وی قاچاق سلاح از ایران به یمن نامیده، بررسی خواهد کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس: یکی از سخنگو‌های وزارت خارجه آمریکا ایران را به حمایت نظامی از نیروهای جنبش انصارالله یمن متهم کرد و گفت که واشنگتن تلاش دارد مانع از تحقق این حمایت شود.

این مقام آمریکایی جمعه شب به شبکه الحدث عربستان سعودی گفت که واشنگتن انصارالله یمن ار مسئول حمله به عربستان سعودی و استان مأرب می‌داند و آن‌ها را تحت پیگرد قرار خواهد داد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت که در مورد اقدام وزارت خزانه داری این کشور در اعمال تحریم علیه دو تن از فرماندهان این جنبش گفت که در صورت نیاز واشنگتن تحریم‌های اضافی بر انصارالله یمن وضع خواهد کرد.

وزارت خارجه َآمریکا ایران را به داشتن نقش منفی در یمن متهم کرد و مدعی شد که تنها این آمریکا و ائتلاف متجاوز سعودی به یمن است که به دنبال دست‌یابی به راه حل مسالمت‌‌‌آمیز هستند.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: «پیام‌های ایران در یمن بسیار واضح است و ما از [انصارالله] حوثی‌ می‌خواهیم که حملات خود را متوقف کنند».

این مسئول آمریکایی ایران را به تلاش برای دست‌یابی به سلاح هسته‌ای متهم کرد و گفت که «باید ابتدا با برنامه هسته‌ای ایران تعامل کرد. ما هرگز اجازه نخواهیم داد که ایران به سلاح هسته‌ای دست یابد».

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت که این کشور گزینه‌های لازم برای فشار به ایران و متوقف کردن آنچه را که وی قاچاق سلاح از ایران به یمن نامیده، بررسی خواهد کرد.

آمریکا از زمان دولت باراک اوباما تاکنون از تجاوز نظامی ائتلاف سعودی به یمن که ده‌ها هزار کشته و زخمی داده، حمایت کرده است و اخیراً برای اعمال فشار به انصارالله یمن، دو تن از فرماندهان آن را تحریم کرده است.

نظرات بینندگان