arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۰۵۸۵۵
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۲۲ - ۱۶ اسفند ۱۳۹۹

با این ۵ خوراکی تا عید نوروز لاغر‌تر شوید

بسیار سخت است که بگوییم برخی خوراکی ها، قدرت جادویی برای لاغر شدن یا کاهش وزن دارند، زیرا زیاده روی در خوردن اغلب خوراکی‌ها می‌تواند منجر به چاقی شود. با این وجود مصرف برخی خوراکی‌ها به کاهش وزن شما کمک می‌کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

بسیار سخت است که بگوییم برخی خوراکی ها، قدرت جادویی برای لاغر شدن یا کاهش وزن دارند، زیرا زیاده روی در خوردن اغلب خوراکی‌ها می‌تواند منجر به چاقی شود. با این وجود مصرف برخی خوراکی‌ها به کاهش وزن شما کمک می‌کند.

به گزارش سرویس خواندنی‌های انتخاب، با نزدیک شدن به عید نوروز بسیاری از افراد مایلند وزن کم کنند بنابراین، فکر بدی نیست که غذا‌های سالم و غنی از مواد مغذی را تهیه کنید که هرکدام مزایای سلامتی خود را دارند و به کاهش وزن نیز کمک می‌کنند:

دانه های چیا

دانه‌های چیا

دانه‌های چیا قطعاً به عنوان یک غذای "مرسوم" در لاغری شناخته می‌شوند، این دانه‌های بسته بندی شده حاوی مواد مغذی هستند و  از کیفیت خاصی برخوردارند، آن‌ها بیش از ده برابر وزن خود را آب جذب می‌کنند و در نتیجه در احساس سیری نقش ایفا می‌کنند. به آن‌ها اجازه می‌دهد تا در دستگاه گوارش متورم شوند و به شما راضی نگه دارند. تنها با دریافت ۲۰ کالری در هر قاشق چایخوری، از پروتئین، فیبر، چربی‌های امگا ۳  و سیری طولانی مدت بهره‌مند خواهید شد.

تخم مرغ آب پز

تخم مرغ آب پز

تخم مرغ آب پز فقط با ۷۰ کالری، پروتئین و چربی با کیفیت بالا، بدن شما را پر می‌کند و به شما کمک می‌کند با خیال راحت وزن خود را کاهش دهید. نگران کلسترول هم نباشید. تحقیقات نشان داده است که کلسترول موجود در تخم مرغ نه تنها از آنچه که تصور می‌شدیم کمتر است، بلکه  در بروز  بیماری قلبی نیز دخیل نیست.

بلغور جو

جو دوسر

بلغور جو دوسر لزوماً به عنوان جالبترین انتخاب صبحانه تصور نمی‌شود، اما یکی از بهترین وعده‌های غذایی برای شروع روز است؛ و این بدان دلیل است که جو دوسر واقعاً یک غذای سالم و عالی است. این دانه کامل سالم حاوی یک فیبر محلول، بتا گلوکان است که می‌تواند به کنترل کلسترول و قند خون کمک کند.

چای سبز

چای سبز

چای سبز ممکن است یکی از برترین نوشیدنی‌ها برای کاهش وزن باشد. این نوشیدنی گرم کننده (یا خنک کننده) یک هدف دوگانه دارد: نه تنها سرشار از آنتی اکسیدان و سایر مواد شیمیایی گیاهی سالم است، بلکه این مزیت را دارد که متابولیسم بدن را کمی افزایش می‌دهد. نوشیدن چای عصرانه به جای میان وعده، کالری دریافتی شما را کاهش می‌دهد و ممکن است به شما در سوختن کالری اضافی کمک کند. فقط به یاد داشته باشید که افزودن شکر برای شیرین کردن آن اشتباه است.

حبوبات

حبوبات

حبوبات دارای فیبر بالا و منبع خوبی از پروتئین گیاهی هستند که به شما کمک می‌کنند تا برای مدت طولانی تری سیرتر بمانید و حاوی فیبر هستند. پروتئین و فیبر باعث سیر شدن طولانی مدت می‌شود.

نظرات بینندگان