arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۰۶۰۶۳
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۰۸ - ۱۸ اسفند ۱۳۹۹

صبحانه خبری / اول صبح این خبر‌ها را از دست ندهید / نازنین زاغری آزاد شد / سعید محمد حضورش در انتخابات ۱۴۰۰ را تایید کرد / پیشنهاد چین به ایران و آمریکا برای احیای برجام

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

سعید محمد حضورش در انتخابات ۱۴۰۰ را تایید کرد
سردار سعید محمد اعلام کرد که از فرماندهی قرارگاه خاتم الانبیا استعفا داده است. او در توییتر نوشت: از آنجا که احتمال دارد بدلیل حضور اینجانب در فضای انتخاباتی شائبه هایی متوجه نهاد مقدس سپاه شود در راستای صیانت از سپاه و قرارگاه انقلابی-جهادی خاتم الانبیاء، از سمت خود استعفاء می دهم. دیروز با حکم فرمانده کل سپاه سردار سرتیپ دوم پاسدار سید حسین هوشی سادات به سمت فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) سپاه منصوب شد.

چین: ایران و آمریکا باید رویکردی گام به گام برای احیا برجام اتخاذ کنند
وانگ یی وزیر امور خارجه چین گفت: «اکنون که آمریکا در قبال بازگشت به برجام اشتیاق نشان می‌دهد، امیدواریم آمریکا با اقدام هرچه سریع‌تر در این خصوص، حسن نیت نشان داده و اقدامات متخاصمانه خود را کنار گذاشته و تحریم‌های ظالمانه و یک‌طرفه علیه ایران را لغو کند». وی در ادامه گفت: «ایران نیز باید به نوبه خود باید به پیروی کامل از تعهدات بازگشته و به مسئولیت‌های خود در زمینه عدم اشاعه [سلاح‌های هسته‌ای] را اجرا کند. ایران و آمریکا باید رویکردی گام به گام در این زمینه اتخاذ کنند».

سبد متنوعی از واکسن داخلی کرونا در حال تولید است
فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلان شهر تهران گفت: سطح بالایی از تنوع در سبد تولید واکسن داخلی کرونا مراحل تولید وعرضه به بازار را طی می‌کند. وی مهمترین چالش پیش روی شرکت های واکسن سازی را چرخش ویروس جهش یافته کرونا دانست و گفت: بنظر می رسد پروژه واکسیناسیون متاثر از پارامترها و واریانت های جدید این گونه جهش یافته باشد.

واکنش وزارت خارجه به مصاحبه محسن رضایی با فایننشال تایمز
روابط عمومی وزارت امور خارجه در اطلاعیه ای با تاکید بر اینکه اظهارات محسن رضایی درباره کمک‌های ایران به مبارزه با تروریسم در سوریه و عراق دیدگاه شخصی او بوده اعلام کرد: ایران با درک خطر تروریسم برای منطقه و بنا به درخواست دولت‌های عراق و سوریه برای مبارزه با داعش حضور یافت.

آخرین آمار کرونا در ایران
سخنگوی وزارت بهداشت از شناسایی ۸۰۱۰ مورد جدید کووید-۱۹ در کشور طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد که ۵۷۰ نفر از آنها بستری شدند. وی گفت: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به یک میلیون و ۶۸۹ هزار و ۶۹۲ نفر رسید. لاری ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت منتهی به ظهر ۱۷ اسفند، ۹۳ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۶۰ هزار و ۶۸۷ نفر رسید.

نازنین زاغری آزاد شد
وکیل مدافع نازنین زاغری متهم ایرانی - بریتانیایی از آزادی موکلش خبر داد.  حجت کرمانی گفت: موکلم محکومیت قبلی که داشته امروز به پایان رسید و پابندش باز شد زیرا او یکسال با پابند بیرون بود که امروز باز شد. وی افزود: همچنین زمان رسیدگی به پرونده دوم موکلم به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام ۲۴ اسفند ماه در دادگاه انقلاب تعیین شده است.

نظرات بینندگان