arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۰۷۴۵۶
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۲۲ - ۲۴ اسفند ۱۳۹۹

چرا مشکل حافظه برای درونگرا‌ها دشوارتر است؟

تحقیقات جدید در مورد حافظه اجتماعی نشان می‌دهد که یک فرد درون گرا بیش از یک فرد برونگرا از مشکل حافظه رنج خواهد برد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تحقیقات جدید در مورد حافظه اجتماعی نشان می‌دهد که یک فرد درون گرا بیش از یک فرد برونگرا از مشکل حافظه رنج خواهد برد.

به گزارش سرویس خواندنی‌های انتخاب، یک مطالعه جدید نشان می‌دهد افراد درونگرا که ممکن است از قبل در یک آسیب اجتماعی قرار داشته باشند، بیش از برون گرا‌ها با مشکلات حافظه اجتماعی دست و پنجه نرم می‌کنند.

گرچه برون گرایی به طور کلی با حافظه بهتر همراه بوده است، اما این مطالعه نشان می‌دهد که مغز برونگرا‌ها ممکن است از اطلاعات اجتماعی برای ذخیره حافظه بهره‌مند شود، در حالی که افراد درونگرا ممکن است با توجه به کمتر بودن تعاملات اجتماعی نتوانند حافظه اجتماعی خود را تقویت کنند، این حالت درونگرا‌ها باعث می‌شود آنان احساس ناامیدی بیشتری داشته باشند.

چرا مشکل حافظه برای درونگرا‌ها دشوارتر است؟

اکنون سوال این است که آیا حافظه و شخصیت با هم پیوند دارند؟ به همان اندازه که ممکن است این لغزش‌های حافظه رایج باشد، ممکن است شما بتوانید از آن‌ها جلوگیری کنید. به گفته محمد الحاج و همکارانش از دانشگاه نانت، دو نوع حافظه اجتماعی مجزا وجود دارد که هر یک از آن‌ها می‌تواند مربوط به درونگرایی / برونگرایی باشد. همانطور که آن‌ها اشاره می‌کنند، "ارتباط موفقیت آمیز، از جمله عواملی است که، به توانایی ما در یادآوری بستگی دارد: (۱) کدام یک از همکاران، دوستان یا اعضای خانواده ما درباره اطلاعات خاصی (مثلاً حافظه منبع) به ما گفتند؛ و (۲) ما با آن‌ها چه اطلاعاتی را به اشتراک گذاشتیم (یعنی حافظه مقصد)

به گفته این پژوهشگران فرانسوی، این دو وجه حافظه باید در برون گرا‌ها بهتر از درون گرا‌ها باشد. تحقیق پشتیبان این پیش بینی به چند دهه قبل برمی گردد، با مطالعاتی که به طور مداوم نشان می‌دهد افراد برون گرا در آزمایشگاه عملکرد بهتری را انجام می‌دهند مانند به خاطر سپردن لیستی از کلمات تصادفی.

افراد درونگرا ممکن است در واقع کمتر به تعاملات خود با دیگران توجه کنند، زیرا آن‌ها با اطلاعات رد و بدل شده در آن تعاملات هماهنگ نیستند.

نظرات بینندگان