arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۰۷۴۶
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۰۰ - ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۱

آیت الله حکیم: شیعه تعهد کرده نسل به نسل و سینه به سینه پرچم دار مظلومیت اهل بیت (ع) باشد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
شهادت حضرت فاطمه(س) و فداکاری های بزرگ ایشان در اسلام، دارای معانی بزرگی است که با تفکر در زندگی و سیره ایشان، برهمگان روشن می شود.

به گزارش شفقنا حضرت آیت الله العظمی حکیم با اعلام مطلب بالا افزود: جضرت فاطمه زهراء(علیها السلام) در کامل ترین شکل و به بهترین نحو، پشتیبان و همراه همیشگی حضرت امیرالمومنین علی(ع) بودند و در زندگی هیچگاه ایشان را تنها نگذاشتند همانطور که هیچ گاه پدر بزرگوارشان را تنها نگذاشتند. ایشان تلاش های بی نظیری در راه آشکار کردن شکل واقعی اسلام و تثبیت آنها در اذهان همه نسل های بشری صرف کردند. حضرت فاطمه(س) ازامیرالمومنین(ع) خواستند تا پیکر مبارکشان شب هنگام و در خفا تشییع شود تا اینگونه بر مظلومیت خود مهر صحه بزند و قضیه خود را در وجدان مردم و آزادگان، فروزان نگه دارد.

حضرت آیت الله العظمی حکیم بااشاره به مظلومیت و ظلمی که همواره متوجه شیعیان حضرت محمد و اهل بیت ایشان (ع) بوده است، اشاره کرد و بیان داشت: همه ما به خوبی از ظلم، کشتار و قربانی هایی که متوجه شیعه محمد (ص) و اهل بیت (ع) ایشان بوده است، واقفیم که اوج آنها در فداکاری ها و ابثارگری های امام حسین (ع)، متجلی می شود آن هنگام که برای مقابله و جنگ علیه باطل، انحراف و ظلم و ستم وارد عمل شد تا اسلام واقعی را حفظ کند و از  تحریف و خسران نجات دهد.

وی ادامه داد: شیعه تعهد کرده است تا نسل به نسل و سینه به سینه این حقیقت گرانبهایی که بر دوش او نهاده شده است، را یادآوری و حفظ کرده و همواره پرچم دار آن در سراسر دنیا باشد.

این مرجع شیعیان خاطرنشان ساخت:چنین مناسبت هایی، فرصت بسیار مناسبی برای همه دوست داران خط اصیل محمدی، علوی و فاطمی در عراق و همه کشورهای اسلامی است تا از نصایح آن، بهره گرفته و آن را به نسل های آتی انتقال دهند.
نظرات بینندگان