arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۰۷۸۱
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۱۳ - ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۱

ایهود باراک: برنامه هسته ای ایران را نمی توان با فشار متوقف کرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزیر جنگ رژیم صهیونیستی با اشاره به افزایش فشارها علیه ایران در عین حال اذعان کرد: احتمال اینکه ایران در این سطح از فشارها به خواسته جامعه بین الملل برای توقف برنامه هسته ای خود پاسخ مثبت دهد، کم است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، پس از اذعان ژنرال ارشد رژیم صهیونیستی به رفتار معقولانه ایران و صلح آمیز بودن برنامه هسته ای ایران، "ایهود باراک" روز گذشته اعتراف کرد که تحریم ها نمی تواند برنامه هسته ای این کشور را متوقف کند.

باراک خطاب به دیپلمات های خارجی در سالروز تاسیس رژیم استقلال در ادامه اظهارات متناقض خود ادعا کرد: مقامات ایران در قبال ملاک های غرب که همان تلاش برای یافتن روش های مسالمت آمیز برای حل برنامه هسته ای خود است، عاقلانه رفتار نمی کنند.

یک مقام دیگر رژیم صهیونیستی به رویترز گفت: باراک با این سخنان تلاش کرد تا اوضاع نابسامان را پس از آنکه "بنی گانتز" فرمانده ارتش اسرائیل در گفتگویی برنامه هسته ای ایران را صلح آمیز خواند، درست کند.

گانتز چهارشنبه گذشته در گفتگو با روزنامه هاآرتض اعلام کرد که رهبران ایرانی همواره عاقلانه تصمیم می گیرند و بی گدار به آب نمی زنند.

انتشار این گفتگو توسط روزنامه هاآرتض درحالیست که در چند سال گشته همواره شاهد انتشار گزارشهای ضد ایرانی توسط رسانه های چاپ سرزمین های اشغالی بودیم.

با وجود مثبت خوانده شدن مذاکرات اخیر ایران و گروه 1+5، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی ضمن ابراز بدبینی درباره این مذاکرات ادعا کرد که ایران در حال خرید زمان برای گسترش برنامه هسته ای خود است.

باراک افزود: تحریم ها امروزه سخت تر از گذشته است اما باید واقعیت را بیان کرد و احتمال آنکه ایران در این سطح از فشارها به خواسته جامعه بین الملل برای توقف برنامه هسته ای خود پاسخ مثبت دهد، کم است.

اظهارات باراک پس از آن مطرح شد که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی هفته گذشته در گفتگو با شبکه خبری "سی ان ان" در روز یادبود هولوکاست مدعی تلاش ایران برای ساخت سلاح اتمی برای استفاده علیه این رژیم شد.

نتانیاهو این اظهارات را در حالی بیان کرد که رژیم صهیونیستی با دارا بودن بیش از 200 کلاهک هسته ای تهدیدی اصلی برای امنیت جهان به شمار می رود و درحقیقت انجام موفق کلیه آزمایشها بر روی سیستم ها و تجهیزات اصلی رآکتور نیروگاه اتمی بوشهر در یکسال گذشته و تایید بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی بر صلح آمیز بودن برنامه هسته ای ایران خشم مقامات این رژیم را برانگیخته است.
نظرات بینندگان