arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۰۸۹۲۹
تاریخ انتشار: ۴۹ : ۲۳ - ۰۲ فروردين ۱۴۰۰

معاون وزیر دفاع سعودی: طرح‌های ریاض در راستای پایان دادن به بحران یمن و رسیدن به راه حل سیاسی است / امیدوارم حوثی‌ها پیشنهاد آتش‌بس را بپذیرند

«خالد بن سلمان بن عبدالعزیز»، پسر پادشاه سعودی و معاون وزیر دفاع عربستان سعودی ابراز امیدواری کرد که ارتش و دولت نجات ملی یمن با پیشنهاد آتش بس ریاض موافقت کند. او امروز دوشنبه در چند توییت مدعی شد که کشورش به دنبال تحقق صلح در یمن بوده و طرح‌های این کشور در راستای پایان دادن به بحران یمن و رسیدن به راه حل سیاسی است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس: «خالد بن سلمان بن عبدالعزیز»، پسر پادشاه سعودی و معاون وزیر دفاع عربستان سعودی ابراز امیدواری کرد که ارتش و دولت نجات ملی یمن با پیشنهاد آتش بس ریاض موافقت کند.

او امروز دوشنبه در چند توییت مدعی شد که کشورش به دنبال تحقق صلح در یمن بوده و طرح‌های این کشور در راستای پایان دادن به بحران یمن و رسیدن به راه حل سیاسی است.

خالد بن سلمان در ادامه نوشت: «امیدوارم حوثی‌ها [انصارلله] سریعاً با ابتکار عمل پیشنهادی موافقت کنند تا مذاکرات صلح بین طرف‌های یمنی به منظور رسیدن به راه حل سیاسی گسترده و پایدار آغاز شود».

فیصل بن فرحان، وزیر خارجه سعودی دوشنبه شب از ابتکار عمل ریاض برای آتش بس در یمن خبر داد و گفت که این آتش بس با نظارت سازمان ملل و موافقت انصارالله اجرایی شد. دولت نجات ملی یمن این طرح را رد کرده و گفته است عربستان بخشی از بحران یمن بوده و باید به محاصره و جنگ علیه این کشور پایان دهد (جزئیات بیشتر).

نظرات بینندگان