arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۰۹۲۸۰
تاریخ انتشار: ۲۹ : ۲۲ - ۰۴ فروردين ۱۴۰۰

وزارت بهداشت: نوع جدید ویروس جهش یافته کرونا در هند احتمالا توانایی فرار از واکسن را دارد / این ویروس نگرانی های زیادی را ایجاد کرده ولی هنوز موردی در ایران شناسایی نشده

رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: هنوز موردی از ویروس کرونا جهش یافته هندی در ایران شناسایی نشده است اما این ویروس به علت احتمال بیماری زایی بیشتر و احتمال فرار از سیستم ایمنی و بی اثری واکسن بر این ویروس، نگرانی های زیادی را ایجاد کرده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از شناسایی نوع جدیدی از ویروس جهش یافته کرونا در هند خبر داد که شدت بیماری زایی بیشتری دارد و احتمالا توانایی فرار از واکسن را هم دارد.

کیانوش جهانپور روز چهارشنبه در توییتر نوشت: واریانت جدید کرونا با جهش E۴۸۴Q در هند شناسایی شده که ظاهرا هم شدت بیماری‌زایی بیشتری دارد و هم احتمالا توانایی فرار از سیستم ایمنی و شاید واکسن.

وی گفت: هنوز موردی از ویروس کرونا جهش یافته هندی در ایران شناسایی نشده است اما این ویروس به علت احتمال بیماری زایی بیشتر و احتمال فرار از سیستم ایمنی و بی اثری واکسن بر این ویروس، نگرانی های زیادی را ایجاد کرده است.

نظرات بینندگان